Michaela Winglycke släpper första delen i Ölandsserie hos Bokfabriken

Michaela Winglycke släpper första delen i Ölandsserie hos Bokfabriken

I maj släpper släpper Michaela Winglycke sin första bok i en ny serie hos Bokfabriken. De skyldiga är första delen i författarens nya serie Morden på Öland. Böckerna kännetecknas av skickligt vävda spänningsintriger, trovärdiga karaktärer och relationsbeskrivningar.

En tidig morgon i ett sommarsoligt Köpingsvik på Ölands västra sida dras en kvinna in i en vit skåpbil. Kidnapparen efterlämnar ett enda spår: ett papper med en märklig bokstavs- och sifferkombination, som leder poliskollegorna Claudia och Alex till hotellmagnaten Gabriel West. Men West visar sig ha alibi. Är det någon som vill sätta dit honom, och i så fall varför? Och vem är den kidnappade kvinnan? Timmarna går utan att någon anmäls saknad. Men snart kommer en hälsning från kidnapparen: De skyldiga ska straffas. Deras skuld är för stor. Öga för öga, tand för tand. Klockan tickar och jag väntar …

”Michaela är en mästare på spänningsromaner med överraskande vändningar och trovärdiga karaktärer och relationer. Jag är så glad över att fortsätta vårt samarbete, när hon nu släpper första delen i sin nya Ölandsserie på Bokfabriken.” säger Johanna Rydergren, förläggare Bokfabriken

MICHAELA WINGLYCKE är jurist och har också en kandidatexamen i socialpsykologi. Hon har tidigare arbetat på advokatbyrå. Hennes serie Vimmerbymorden har blivit en stor ljudbokssuccé.

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012. Vi ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.

Bokfabriken AB, Järnvägsgatan 17, 216 14 Limhamn | Tel: 073-144 30 89 | www.bokfabriken.se