Patrick Ekwall skriver bok om sorgen efter frun

För snart ett år sedan förlorade sportjournalisten och tv-profilen Patrick Ekwall sin fru Hannah.
Hon gick bort i cancer, bara 39 år gammal.
Nu skriver Patrick en bok om sorgen som ges ut 2022 av Bokfabriken.

- Helt plötsligt var Hannah borta; min livskamrat, Tindras mamma, Karins dotter, 39 år gammal. En kall eftermiddag den 13 februari 2021 hade vi lämnat Hannah död i ett rum på Karolinska och kom till vårt hus i Bromma för att inse att vi aldrig skulle få se henne igen.
Jag har skrivit en bok om saknad, tragik, trauma och om att bli både mamma och pappa över en natt.
För att jag har känt att det finns ett enormt behov av att prata öppet om det värsta som kan hända, om cancer och avgrundsdjup sorg. För min egen del och för väldigt många andra som knappt orkar ta sig vidare, för alla som står eller har stått mitt i helvetet.
Men det är också en bok om djup kärlek, drivkraft och om en framtid som måste bli ljus; så länge vi lever så måste vi leva. En bok så svart som livet kan te sig, men en bok som förhoppningsvis sprider en strimma ljus när det är som allra mörkast, berättar Patrick Ekwall.

Sedan tragedin har Patrick Ekwall engagerat sig som ambassadör i Bröstcancerförbundet och vill verka för ett öppet samtal till sjukdomen som drabbar många.
Boken ges ut av Bokfabriken till hösten 2022.
- Vi är imponerade av Patricks styrka och engagemang mitt i det svåraste och är stolta över att få förtroendet att ge ut hans bok, säger Henrik Lindvall, förläggare på Bokfabriken.

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012. Vi ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.