Storpocketsläpp - Som ett brev på posten av Birgitta Bergin

Storpocketsläpp - Som ett brev på posten av Birgitta Bergin

Nu kommer äntligen den mycket uppskattade och omtyckta Som ett brev på posten som storpocket!

I boken följer vi Elsa och Thore, båda 81 år gamla. De träffas på en bridgeklubb och blir handlöst förälskade i varandra. Men deras kärlek går inte hem hos alla - avundsjuka och girighet gror i deras respektive familjer och släkten visar upp sina mörkaste sidor. När Elsa och Thore bjuder sina familjer på förlovningsfest i skärgården, så tar det inte lång tid förrän anständighetens gräns passeras.

"Pensionär" har fått en ny innebörd under de senaste åren, i takt med att Sveriges befolkning blir allt äldre och allt friskare. ”Livet börjar vid hundra” som Dagny Carlsson, 103-årig, bloggare sa. Naturligtvis vill även äldre singlar hitta kärleken och någon att dela livet med. När det händer förändras familjedynamiken dramatiskt vilket kanske kan vara svårt att ta in för barn och barnbarn.

Som ett brev på posten är ett relationsdrama med värme, romantik och massor av svart humor någonstans mellan Lars Norén och Tomten är far till alla barnen. Du kommer garanterat känna igen många av de skruvade relationer som finns i nästan alla familjer. Boken släpps även som ljudbok, uppläst av Anna Maria Käll.

Birgitta Bergin har på kort tid etablerat sig som en av Sveriges stora författare inom modern feelgood. Hennes trilogi om Anna Holm, Ett oemotståndligt förslag (2014) och En oemotståndlig affär (2015) och ett Ett oemotståndligt begär (2016) har sålt i cirka 75 000 exemplar.

Sagt om boken

"Den grep verkligen tag i mig, och den kändes mycket verklighetstrogen. Boken är välskriven och lättläst. Den engagerade mig, och jag hade svårt att lägga den ifrån mig. Jag blev berörd och rörd av den, och några tårar kom under läsningen."
Britt-Marie Kullin, Bims Bokblogg

Släppdatum storpocket: 2 december 2016

Press och media: bjorn@bokfabriken.se

Recensions- och läsex: recex@bokfabriken.se