Succédebutanten Linda Rakka till Bokfabriken!

Succédebutanten Linda Rakka till Bokfabriken!

Författaren Linda Rakka gjorde en imponerande debut 2022 med spänningsromanen "Blåklockor som klingar på natten". Nu har hon skrivit avtal om två nya böcker som ges ut på Bokfabriken.

Lindas debutbok var starten på den uppskattade serien "Morden vid Göta Kanal", och sommaren 2023 följde hon upp framgången med den fristående fortsättningen "Svalor som ritar på himlen". Tillsammans har böckerna sålts i imponerande 20 000 exemplar på endast ett år och 2024 lanseras de i Norden.

"Linda Rakka är en enastående författare med en förmåga att skapa berättelser som fångar läsarens fantasi och spänningsnerv. Vi är entusiastiska över att välkomna henne till Bokfabriken och att fortsätta bygga hennes serie och författarskap hos oss", säger Johanna Rydergren, förläggare på Bokfabriken.

"Johanna är en otroligt duktig förläggare så jag är så glad över att vi ska fortsätta att arbeta ihop. Bokfabriken är även ett väldigt spännande förlag som jag ser fram emot att få bli en del av", säger Linda Rakka.

Linda Rakka representeras sedan 2023 av Albatros Agency.

Om Linda Rakka
Linda Rakka har en bakgrund inom kommunikation och marknadsföring. Hon är bosatt vid Bergs slussar utanför Linköping. Det är från den trakten, med sin fantastiska natur och båtliv, som hon hämtat inspiration till sin omtyckta deckarserie ”Morden vid Göta Kanal”.

___

Presskontakt Bokfabriken: tilda@bokfabriken.se
Agent, Albatros Agency: William Crona william@albatrosagency.com
Foto: Satu Knape

Kategorier

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012. Vi ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.

Bokfabriken AB, Järnvägsgatan 17, 216 14 Limhamn | Tel: 073-144 30 89 | www.bokfabriken.se