Tre nya vårpocket från Bokfabriken

Tre nya vårpocket från Bokfabriken

Birgitta Bergins En oemotståndlig affär, David Baldaccis Jakten på Amos Decker och Roger Hobbs Vanishing games är tre pocketböcker som i veckan släpps av Bokfabriken.

En oemotståndlig affär är den fristående fortsättningen på succéromanen Ett oemotståndligt förslag. Liksom i den första boken om Anna Holm får vi här en svindlande historia som inte släpper taget. Birgitta Bergin är den typen av författare, hon skriver rappt och rakt på sak och hennes böcker berör och väcker känslor hos läsarna.

Thrillerproffset David Baldacci påbörjar en helt ny serie med deckaren Jakten på Amos Decker. Decker är en före detta fotbollsspelare som har sadlat om till polis, men han är en bruten man. En kväll kom han hem och hittade sin fru, dotter och svåger bestialiskt mördade. Mördaren gick inte att hitta. Deckers tillvaro krossades, han begärde avsked från polisen och lät livet rasa ihop fullständigt. Efter en tid på gatan ryckte han upp sig och började ta småjobb som privatdeckare, dock utan att hitta någon mening i tillvaron. Men så händer något. En man anmäler sig själv till polisen och erkänner brottet. Decker tar chansen att få veta vad som egentligen hände den där kvällen.

Ghostman är tillbaka! Roger Hobbs thrillerdebut Ghostman hyllades världen över, och nu kommer uppföljaren, Vanishing games, som pocket. I Sverige fick Hobbs snabbt en stor publik och Gomorron Sveriges Magnus Utvik hyllade Vanishing games med orden: "Rapp dialog, en väldigt hårdkokt historia, riktigt skickligt frammejslade karaktärer. Det blir en fyra."

Samtliga titlar ges ut denna vecka.
För press kontakta: therese@bokfabriken.se
För recensionsex kontakta: recex@bokfabriken.se

Kategorier

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012 och ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.

Bokfabriken AB, Nordenskiöldsgatan 19, 211 19 Malmö / www.bokfabriken.se