Ny bok vill göra medarbetarsamtalet mindre skrämmande

Alla kan snabbt lära sig knepen för att hålla utvecklingssamtal som ger både företaget och de anställda något. Det var utgångspunkten när Gunilla Ek, tidigare HR-chef på Expertkoncernen, skrev sin första bok.

Gunilla Ek tyckte att det saknades en praktisk handbok i hur man håller utvecklingssamtal med sina medarbetare. Det är många som behöver hålla samtalen, men det är långt ifrån alla som ser fram mot dem.

"Under mina 30 år som chef och konsult på olika företag har jag stött på det mesta man kan stöta på omkring medarbetare", säger Gunilla Ek som tidigare bland annat har varit HR-chef i Expertkoncernen. "Jag har även stött på hela utbudet av chefer. Det tog jag med mig till den här boken. Medarbetarsamtalet behöver inte vara något skrämmande. Det finns många småknep som gör att alla snabbt kan lära sig hålla bättre medarbetarsamtal som både ger företaget och de anställda något."

I boken Utvecklingssamtal – en handbok för chefer finns många av de frågor som kan bli aktuella under utvecklingssamtalet och i andra delar i medarbetarprocessen. Här finns också enkla mallar och checklistor att följa.

För recensionsexemplar eller mer information, hör av dig till
Helene Engström
helene.engstrom@egetforlag.se

Om förlaget

Eget Förlag ger ut små och snabblästa faktaböcker på temat Kunskap på nolltid. Förlaget grundades 2011, finns i Norrköping och har gett ut ett tjugotal böcker. Högupplösta bilder på boken finns på egetforlag.se.

Pressbild

Utvecklingssamtal (bokens framsida)