Snabbt och effektivt montage på byggplatsen har flera fördelar - mindre störningar för närboende är en.

36 lägenhetsmoduler monterade på 60 sekunder!

På BoKlok bygger vi våra bostäder inomhus i en fabrik. Det gör dels att vi kan snåla med material och transporter, och dels att arbetsmiljön blir bättre för våra byggare. Husen fraktas till byggplatsen och monteras på plats på bara någon dag. Säkrare, snabbare och mindre stök för grannarna. Tack vare allt detta går det väldigt fort för oss att få fram inflyttningsklara hus. Rekordet är sju månader från marktilldelning till inflyttning.

På plats i bostadsområdet
De flesta är så klart nyfikna på sitt blivande hem och ibland kan det kännas som att inflyttningen är långt borta, trots att vi har fått alla moduler på plats och bostadsområdet börjar ta form. I vissa fall har du som kund kanske till och med fått vara med om att se hur det går till när vi monterar ihop husen?

Tyvärr är det inte alltid möjligt att bjuda in till en montagevisning - många gånger är det trångt om utrymmet och då kan vi inte visa montaget på ett säkert sätt för alla inblandade. Därför har vi låtit en kamera filma hela montaget av ett lägenhetshus med 12 lägenheter. De 36 modulerna som utgör huset i filmen tog två dagar att montera ihop till ett helt lägenhetshus på tre våningar.