​Några av BoKloks mest nöjda kunder finns på Öland!

​Några av BoKloks mest nöjda kunder finns på Öland!

I Färjestaden på Öland bor några av de mest nöjda kunderna hos BoKlok. Här utgör pittoreska vita tvåvåningshus med träfasad och balkonger bostadsrättsföreningen Liljekonvaljen. Projektet placerade sig på plats nummer fem bland de tio bästa bostadsprojekten i Sverige enligt Prognoscentrets kundmätning för 2018. Hos oss på BoKlok kunde vi såklart inte vara mer stolta!

Peter Johnson arbetar som projektutvecklare på BoKlok och har en klar tanke om varför de boende i bostadsrättsföreningen Liljekonvaljen är så nöjda:

- Jag tror på tre saker: tydlig kommunikation från början till slut, stort förtroende mellan oss som företag och våra kunder och att vi finns till hands för de som vill ha hjälp med olika saker även efter inflyttning.

Just det faktum att byggföretagets arbete inte slutar när de boende i ett byggprojekt har flyttat in, är något som Peter trycker extra mycket på. Snabb service och en hjälpande hand kan ge stort mervärde för boende som undrar något särskilt.

- Det kan vara vad som helst egentligen, allt från att man behöver hjälp med den nya tekniken i huset till att man har frågor om sin nya bostadsrättsförening. Vi är hundra procent tillgängliga för sådana här frågor eftersom vi vet hur det är att vara nyinflyttad och vill finnas där för våra kunder hela vägen.

Peter berättar vidare att de boende i Liljekonvaljen hade turen att flytta in i ett område som även var helt färdigt i utemiljön, vilket inte alltid är möjligt i ett nybyggnadsområde där trädgården kan komma på plats även efter att de boende flyttat in. I Liljekonvaljen fanns dock redan härliga gröna gräsytor och en gemensam trädgårdsyta med flaggstång omgiven av sköna soffor och stenläggning - perfekt för att ta en paus med grannarna mitt i flyttstöket!

Förutom Liljekonvaljen på Öland, som hamnade på Prognoscentrets topp tio-lista för nöjda kunder i bostadsprojekt 2018, hade BoKlok även nöjdast kunder totalt sett i mätningen, på delad förstaplats med JM.

- Det känns otroligt roligt att få jobba på ett företag som fått den här utmärkelsen, och för andra året i rad dessutom! Vi jobbar hårt och är duktiga på det vi gör så då känns det såklart bra att våra kunder håller med, avslutar Peter Johnson.

Mer info:
BoKloks projekt Annelund i Veberöd och Plogen i Svedala placerade sig även de bland de tio enskilt bästa projekten 2018 på en delad åttondeplats.