BoKlok Travbanan, med plats för alla åldrar, är nu slutsåld.

Slutsålt i BoKlok Travbanan i Gävle

Det blev ett lyckat avslut på 2023 för BoKlok i samband med att den sista bostadsrättslägenheten såldes i BoKlok Travbanan. Inom kort välkomnar grannarna ännu en medlem in i bostadsrättsföreningen.

Stadsdelen Gavlehov i Gävle växer så det knakar, och BoKlok har bidragit till utvecklingen genom att bygga ett attraktivt bostadsområde om 68 lägenheter på 1-4 rum och kök. BoKlok har även byggt tre flerfamiljshus med totalt 60 hyreslägenheter åt förvaltningsbolaget K-fastigheter.

BoKlok Travbanan är byggt kring en grönskande innergård som bjuder in till gemenskap mellan grannar och skapar rum för trygghet och avkoppling. Från våningarna högst upp i husen erbjuds en fin utsikt över Gävle stad. Kvarteret ligger i närheten av travbanan Gävletravet och för att skapa avskildhet har plank satts upp. Anpassningar har även gjorts kring höjdsättning. Med närhet till skolor, idrottsanläggningar, arenor och Sätra naturreservat samt endast 1,5 kilometers promenad in till Gävle centrum, får de boende i BoKlok Travbanan en enkel vardag med stadens utbud inom räckhåll.

- Gavlehov är en spännande, växande stadsdel. Det är precis den typ av miljö som vi på BoKlok gärna är med och utvecklar och BoKlok Travbanan är ett fint exempel på hur vi bygger med tanke på omgivande miljö och förutsättningar. Intresset för bostadsrätterna har varit bra och med tanke på det rådande marknadsläget känns det fint att året avrundades med en slutförsäljning här, säger Emelie Ekelund, sälj- och marknadschef på BoKlok.