På bilden: Erik Selin, styrelseordförande K-Fastigheter, Niclas Bagler, chef BoKlok Sverige och Jacob Karlsson, VD K-Fastigheter

BoKlok och K-Fastigheter fortsätter samarbetet - möjliggör 260 hyresrätter

BoKlok och K-Fastigheter har sedan tidigare ett samarbete med målet att bygga 1000 nya hem. Inom ramen för samarbetet ska nu 260 nya hyresrätter byggas i Vänersborg, Uppsala och Eskilstuna.

- Vårt goda samarbete med K-Fastigheter fortsätter och framöver kommer Vänersborg, Uppsala och Eskilstuna att få ett tillskott på hållbara bostäder med rimlig boendekostnad för de många människorna. Därmed har vi kommit halvvägs mot målet med 1000 nya hem, säger Niclas Bagler, chef för BoKlok Sverige.

BoKlok säljer fastigheter som möjliggör 260 hyresrätter och BoKlok bygger 100 lägenheter i Vänersborg och Uppsala för K-Fastigheter. Resterande 160 lägenheter bygger K-Fastigheter med företagets egna koncepthus.

BoKlok är ett annorlunda boendekoncept utvecklat av Skanska och IKEA. Vi bygger hållbara bostäder med god design, funktion och kvalitet till ett lågt pris. BoKlok har hittills byggt närmre 12 000 bostäder för de många människorna, i Sverige, Norge och Finland. 2019 lanserades BoKlok också i Storbritannien.