Illustrationsbild: BoKlok Anjou

BoKlok startar försäljning av 34 lägenheter i Skövde

På lördag 26 november startar försäljningen av BoKlok lägenheter i nya stadsdelen Trädgårdsstaden i Skövde. Intresserade är välkomna till Commerce (Gräddhyllan) för att lämna sin turordningsanmälan mellan kl 10-12. Kl 12.05 dras en turordningslista och vem som får välja lägenhet först. Byggstart är planerad till våren 2017 med beräknad inflyttning hösten/vintern 2017.

Lägenheterna har två, tre och fyra rum med en yta på 53, 69/70 respektive 81 kvm. De byggs som bostadsrätter och den totala boendekostnaden inklusive avgift till bostadsrättsföreningen och ränta blir ca 4.000 kronor per månad för en tvårumslägenhet.

- Vi kan hålla låga priser genom att alltid tänka i stora volymer. Vi bygger husen i fabrik och kan därför använda rationella tillverkningsprocesser. Dessutom minskar vi då påverkan på miljön och klimatet och skyddar husen från väder och vind, säger Christer Gunnarsson, projektledare på BoKlok.

BoKlok försäljningsfilosofi bygger på principen ”lika för alla”. Bostäderna fördelas genom offentlig turordningsdragning. En turordningslista upprättas och kunder får välja den BoKlok bostad som passar dem bäst.

- Genom att samla kunderna på detta sätt genomför vi försäljningen på ett rättvist sätt utan krångliga kösystem och budgivningar. Samtidigt träffar alla sina blivande grannar vilket känns trevligt, säger Christer Gunnarsson.

Området blir småskaligt och ligger i nya stadsdelen Trädgårdsstaden, ca fem kilometer norr om centrala Skövde. Inspirationen till stadsdelen kommer från ”klassiska trädgårdsstaden”. Totalt planerar man att bygga ca 1.200 nya hem här.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Christer Gunnarsson, Projektledare, christer.gunnarsson@skanska.se, 010-448 46 28