Marcus Andersson, regionchef Stockholm/Mellansverige BoKlok

Marcus Andersson ny regionchef för BoKlok i region Stockholm/Mellansverige

Marcus Andersson har utsetts till regionchef för BoKlok i Stockholm/Mellansverige. Marcus kommer senast från rollen som affärsutvecklingschef projektutveckling kommersiellt Stockholm/Norr i Skanska Sverige.

Med sina 25 år inom Skanska i olika verksamhetsgrenar från Skanska Nya Hem till Skanska Hus byggverksamhet, är Marcus Andersson väl bevandrad inom såväl bostads- som kommersiell utveckling. Från det första arbetet som projektingenjör på byggarbetsplats, via produktionschefs- och diverse distriktschefsroller samt lång tid som regionchef, till den senaste rollen som ansvarig för Skanskas kommersiella projektutveckling från Stockholm till Kiruna i norr.

Marie Passburg säger:

- Marcus tar med sig lång erfarenhet och gedigen kompetens inom både bostadsutveckling och entreprenadverksamhet från sina många år inom Skanska. Han är också en uppskattad ledare med stort engagemang och stort nätverk i region Stockholm/Mellansverige. Allt sammantaget gör att jag är övertygad om att han blir ett bra tillskott i BoKlok. Jag ser fram emot att jobba tillsammans med Marcus och önskar honom varmt välkommen till oss i BoKlok Sverige, säger Marie Passburg, Executive Vice President BoKlok och landschef BoKlok Sverige.

Marcus har vid flera tillfällen tidigare kommit i kontakt med BoKlok i sina projekt.

- Jag har alltid gillat vårt BoKlok koncept då det är en viktig pusselbit i samhällsbyggandet att kunna erbjuda hållbara hem som fler kan efterfråga. Att BoKlok dessutom gjort detta med historiskt sett väldigt nöjda kunder samt att man är en av få aktörer i branschen som arbetar med en hög prefabriceringsgrad, gjorde att jag lockades av den här rollen. Jag ser fram emot att skapa en framgångsrik enhet tillsammans med mitt team på BoKlok, säger Marcus Andersson, regionchef Stockholm/Mellansverige, BoKlok.

Marcus tillträdde sin nya roll 1 oktober 2023 och ingår i BoKlok Sveriges ledningsteam.