Interiör kök, radhus från BoKlok. OBS! Bilden är en illustration och avvikelser kan därför förekomma i slutgiltigt projekt.

Nu kommer BoKlok till Lilla Edet!

Nu kommer BoKlok till Göta i Lilla Edets kommun. Här planerar BoKlok att bygga 12 radhus och 20 lägenheter. Försäljningen kommer att starta den 23 oktober och beräknad inflyttning är våren 2020.

-  Det är första gången vi bygger här i Lilla Edets kommun och vi är väldigt glada att vara med och utveckla ett nytt område med bostäder som vanliga människor har råd med, säger Jonas Jehander, projektledare på BoKlok.

Lägenheterna kommer att ha två, tre eller fyra rum med en yta på 55, 72, respektive 85 kvm. De byggs som bostadsrätter och boendekostnaden för avgift till bostadsrättsföreningen och beräknad ränta blir från 3947 kronor per månad för en tvårumslägenhet. Radhusen kommer att ha fem rum med en yta på 117 kvm. Boendekostnaden för avgift till bostadsrättsföreningen, driftskostnad och beräknad ränta för dessa blir från 8423 kronor per månad.

- Bostäderna vi bygger ligger mitt bland vacker natur och lummiga skogar och nära Ryrsjön - som erbjuder både bad- och fiskelycka. Här bor man bra i ljusa och hållbara hem. Genom att bygga i trä, hålla nere tillverkningskostnaderna utan att tumma på kvaliteten, och att alltid tänka i volymer kan vi erbjuda ett nybyggt hem till en lägre kostnad, säger Jonas Jehander.

Göta är ett lugnt område med skola, fritids, restaurang, fotboll, ridklubb och lekplats i närområdet - och med närmsta matbutik knappt 4 kilometer från bostaden. I Lilla Edets centrum, cirka 3 kilometer från bostaden, finns ett stort utbud av restauranger, caféer, shopping och annan service.

Bostäderna fördelas genom offentlig turordningsdragning på IKEA Bäckebol. En turordningslista upprättas och kunder får välja den bostad som passar dem bäst utifrån det turordningsnummer de tilldelats.