30 år med kundnytta i fokus

I år firar BokningsBolaget 30 årsjubileum och kan se tillbaka på en både spännande och händelserik resa där innovativa tjänster vuxit fram i takt med marknadens efterfråga. Med hjälp av den senaste tekniken har nya koncept lanserats och inte sällan har man varit den som burit ny mark först av alla. Hr presenterar vi några av företagets milstolpar från 1984 och fram till idag.

1994 – Branschens bibel
Det är 20 år sedan BokningsBolaget första Konferenskatalog publicerades och fortfarande är något av branschens bibel och en ovärderlig resurs för alla som står inför att välja konferensanläggning. Katalogen ligger även på BokningsBolagets hemsida, men fortfarande vill de flesta kunderna ha sitt eget, tryckta exemplar att hålla och bläddra i.

1997 – Först på webben
Internet och mejl revolutionerar kommunikationen och som första företag i branschen tar BokningsBolaget steget in på World Wide Web med en egen hemsida.

2001 – Alla vinner på lojalitetsprogrammet
Sedan 2001 samarbetar BokningsBolaget med insamlingsorganisationerna Rädda Barnen, Röda Korset och Världsnaturfonden som varje år får 0,3 procent av omsättningen på alla de bokningar som går via BokningsBolaget. Under de 13 år som gått har företaget skänkt över åtta miljoner kronor till de utvalda organisationerna. Tack vare samarbetet gör alla som bokar sin konferens genom BokningsBolaget också en god gärning.

2007 – Hej Göteborg
Drömmen om att öppna en filial i Göteborg hade funnits länge och den första september 2007 var det äntligen dags att slå upp dörrarna till det nya kontoret i Göteborg.

2008 – Lägsta budet vinner
Auktionswebben som lanserades 2008 är ett unikt bokningsverktyg. Här erbjuder BokningsBolagets kunder dagsfärska priser på konferenser, allt efter tillgång och efterfrågan. Anläggningarna bjuder under varandra vilket garanterar bästa möjliga pris.

2012 – Färdiga konferenspaket
Ett bra exempel på kundnytta är BokningsBolagets färdiga paketlösningar på konferenser och event som lanserades under 2012. Det är konferenser med övernattningar och allt från roliga kvällsaktiviteter på hemmaplan till exklusiva helhetslösningar med boende, konferens och flyg till jordens alla hörn. Idag finns det närmare 200 paket att välja mellan och enkelt anmäla intresse till på BokningsBolagets hemsida.

2013 – Ny inspiration med magasinet Meet & Travel
Förra året lanserades Meet & Travel som är BokningsBolagets inspirationsmagasin och konferensresekatalog för företagsresor utomlands. Det är ett omtyckt magasin med mer än 100 färdiga prissatta konferenspaket, inspirerande reserepotage från spännande destinationer och massor av tips inför utlandskonferensen.

2013 – Vi ses på nya sajten!
I juni förra året lanserades BokningsBolaget en ny, responsiv hemsida vilket innebär arr den anpassar sig efter den miljö du tittar i. Mobil, surfplatta eller dator – den nya hemsidan är lika lätt att använda var du än befinner dig. För vem vet när du vill botanisera runt bland 500 mötesplatser runt om i världen eller inspireras av 200 färdiga konferenspaket.