​En revolutionerande ”konferensförhandlare”

I maj lanserade BokningsBolaget en stor uppgradering av sin hemsida. Ett modernt sök, inspirerat av internationella söksajter, ska göra det lätt och roligt för besökaren att hitta rätt konferensanläggning. Hemsidan erbjuder också ett unikt verktyg som ska ge det bästa priset på mötet.

– I dag sätter hotell och konferensanläggningar sina priser efter tillgång och efterfrågan. Det har vi anammat., säger Leif Bergström, vd BokningsBolaget.

BokningsBolaget har byggt ett direktbokningssystem där de anläggningar som finns presenterade på hemsidan kan lämna prisförslag på de förfrågningar som de får. Priset sätter de i relation till hur gärna de vill ha bokningen. Flera anläggningar kan vara med och ”tävla” om kunden och på så sätt ge bästa pris.

– Men vår nya sajt är så mycket mer än att hitta bästa pris. Först och främst handlar det om att hitta rätt. Därför har vi byggt ett modernt sök med filtrering efter geografi och utbud, säger han.

550 hotell och anläggningar i Sverige och utomlands finns presenterade med bilder, text och fakta. Söket utgår från en karta och sedan kan besökaren tratta ner resultatet efter antal deltagare, aktiviteter, miljömärkning…

På hemsidan finns också en idébank fylld med färdiga konferenspaket i Sverige och runt om i världen att plocka ur. I utlandspaketen är flyget inbakat i priset så att kunden kan se hur långt de kan resa för vilken peng. I Sverigepaketen ingår en upplevelse.

– Vi vill skapa minnen som består – och vår nya hemsida är del av resan dit, avslutar Leif Bergström.