”Packat och klart” – BokningsBolaget erbjuder paketlösningar för konferensen

Första februari lanserar BokningsBolaget en helt ny hemsida där de erbjuder färdiga paket för konferenser och events. Över hundra färdiga förslag i både Sverige och utomlands presenteras med rabatterade priser.
– Målet är att vi ska ha marknadens största utbud av paketerade möten, säger Leif Bergström, BokningsBolagets vd.

I en undersökning som BokningsBolaget gjorde under 2011 syntes en tydlig trend att konferensköparen vill ha hjälp med allt mer inför konferensresan. Samtidigt finns en osäkerhet omkring prissättningen vilket gör att man ändå inte vågar ta hjälp av experter.

– Vi vill både underlätta och skapa trygghet för våra kunder. Den nya hemsidan är fylld med uppslag och idéer inför konferensen men ger också en tydlig prisindikation vilket är unikt i konferensbranschen, säger Leif Bergström.

De paketpriser som presenteras på hemsidan har BokningsBolaget förhandlat med hotell, aktivitetsarrangörer och flygbolag. BokningsBolagets bokningsvolym, deras stora kontaktnät och egen IATA-licens har underlättat det stora arbetet med att ta fram konferenspaketen

Leif Bergström berättar att hemsidan ständigt kommer att bjuda på nyheter och att utbudet successivt ska växa. Visionen är att konferenspaketen ska bli så populära att de kommer att kräva en egen organisation och skapa nya arbetstillfällen.

För mer information: www.bokningsbolaget.se/konferenspaket/

Pier Michael Togni, produktansvarig Konferenspaket, piermichael.togni@bokningsbolaget.se
Tel: 08-506 285 19
Ingela Engblom, marknadschef BokningsBolaget, ingela.engblom@bokningsbolaget.se,
Tel: 08-506 285 81

• konferenspaket
  • konferensbokning
  • konferensarrangör
  • företagsevent

BokningsBolaget
Etabl. 1984
Affärsidé:
BokningsBolaget är din totalleverantör av konferenser och events i hela världen. Utifrån mötets syfte och mål bygger vi kreativa lösningar så att er investering blir lönsam. Vi hittar rätt miljö till bästa pris och kan hjälpa dig med allt från idé till genomförande. Vi är lyhörda för era behov och genom vår kunskap och personliga service skapar vi upplevelser i linje med ert budskap.

Vision:
BokningsBolaget ska nå framgång genom att bli det självklara valet, ”first in mind” för alla konferenser och events. Vi sätter framgång högt då den är till gagn för andra:
- vi vill vara en stimulerande och positiv arbetsplats för många medarbetare
- vi vill verka för en bättre värld genom att skänka pengar till välgörande ändamål – ju större framgång desto mer kan vi bidra med