BOLIST EXPANDERAR I GRIMSLÖV

Den rikstäckande järn- och bygghandlarkedjan BOLIST fortsätter att utvecklas positivt. I februari flyttade BOLIST Grimslöv in i större lokaler.

BOLIST Grimslöv, Grimslövs Järn och Bygg, startade 1985 och är en bygghandel som riktar sig mot både hantverkare och privatkonsumenter. Butiken har växt ur sina lokaler och flyttar till en mer kundanpassad lokal där butiksytan växer från 300 till 800 kvm samt att en helt ny virkeshall på 1500 kvm tillkommer.

-  Vi är stolta överatt kunna expandera tillsammans med BOLIST. Vi tror på det arbete som sker med attförenkla och förbättra för medlemmarna. Det är viktigt i arbetet med att möta konkurrensen, säger Örjan Wikingsson och Kennet Olofsson, ägare till Grimslövs järn och bygg.

De nya lokalerna invigdes den 9:e februari och redan första dagen slog man såväl kund- som kassarekord.

- BOLIST fortsätter att tro på framtiden. Detta är fjärde nyöppningen på kort tid vilket visar att vi är på rätt väg. Våra medlemmar visar framåtanda genom att vara engagerade och våga nyinvestera, det är fantastiskt, säger Tomas Fritzon, VD BOLIST AB.