Premiär för Enköpings största brädgård

Premiär för Enköpings största brädgård

Mälarträ startades 1988 och hade till en början 4 delägare.  Så småningom löste Hans Thorell ut de övriga och är nu ensam ägare till företaget.

Företaget är som många andra BOLIST-butiker familjedrivna, i företaget är 6 av 11 stycken i personalen släkt med varandra.

Flytten ifrån dagens 2200 m2 under tak till att få en dubbel så stor yta som är formad för att passa en modern brädgård är planerad sedan 5 år.

I dagens samhälle där dom stora ”drakarna” bygger anläggningar som är så stora att man går vilse i dom så vill vi vara den lokala byggmaterialhandelen som kan erbjuda allt vad det innebär med en stor anläggning, men på en mindre anläggning med en personligare känsla på upplevelsen. Att köra in i virkeslagret eller komma in i butiken ska kännas som rätt beslut varje gång. Vi satsar på att ha en komplett butik där du hittar bastu, verktyg, färg, skruv, spik,el, vvs, ventilation och mycket mer.

Med ett uppvärmd listlager där du hittar alla lister du behöver finner du även golvutställning samt ett antal lager golv-bara att ta hem och lägga in.Bänkskivor,dörrar och mycket mer finner du också här i värmen i listlagret.

Att satsa på en nybyggnation när ekonomin är som den är ute i världen och Sverige känns hel rätt.

Nu står vi rustade för att hand om våra kunder på ett bra sätt.

För mer information:
Hans Thorell 073-180 49 50
hans@malartra.se

Caesar Thorell 070-777 34 12
caesar.thorell@malartra.se

Regioner

Mälarträ i Enköping är familjeägt företag som driver en modern brädgård i Enköping.