Pressmeddelande -

Frost & Sullivan har utsett Bombardier Transportation till 2008 års tillväxtföretag inom järnvägsmarknaden

Varje år identifierar Frost & Sullivan betydelsefulla företag inom flera enskilda branscher. Bombardier Transportation har vunnit 2008 års Frost & Sullivan Company of the Year Award i den globala järnvägsmarknaden.

Priset delades ut till Bombardier Transportation som visat spetskompetens inom industrin, med goda resultat och överlägsen kapacitet inom områden som ledarskap, teknisk innovation, kundservice och strategisk produktutveckling.

- Vi känner oss naturligtvis mycket hedrade och det är jätteroligt att vi vunnit det här priset. Det bekräftar också den bild vi har om att det går bra för oss. Vi har en mycket stark orderstock och planerar inom den närmaste framtiden att anställa ytterligare ett hundratal personer i Sverige, säger Jonny Hedberg, informationsansvarig på Bombardier Transportation Sverige

För mer information vänligen kontakta:
Jonny Hedberg, informationsansvarig Bombardier Transportation Sverige
Telefon: 070-510 50 62. E-post: jonny.hedberg@se.transport.bombardier.com

Om Bombardier Transportation Sverige
Bombardier Transportation Sweden AB sysselsätter omkring 1 600 personer i Stockholm, Västerås, Hässleholm, Nässjö, Gävle och Göteborg. Bombardier Transportation är en komplett leverantör av järnvägslösningar, från leverans av tåg och signalsystem till full underhållsservice. Den svenska verksamheten inkluderar även design och produktion av driv- och kontrollsystem, system för fordonsintegration och signalsystem såväl som full underhållsservice för den globala järnvägsmarknaden.

Om Bombardier Transportation
Bombardier Transportation, med huvudkontor i Berlin, finns representerat i över 60 länder och har installerat mer än 100 000 järnvägsfordon världen över. Koncernen erbjuder en mycket bred produktportfölj och är en erkänd ledare för den globala järnvägssektorn.

Om Bombardier
Bombardier är världsledande på tillverkning av innovativa transportlösningar, från reguljärflygplan och affärsjetplan till järnvägsutrustning, -system och -tjänster. Bombardier Inc. är en global verksamhet med huvudkontor i Kanada. Intäkter för räkenskapsåret, som avslutades 31 januari 2007, var 14,8 miljarder USD. Bombardiers aktier handlas på Toronto Stock Exchange (BBD).

Pär Isaksson

Presskontakt Kommunikationschef Mediarelationer och public affairs +46 76 724 71 55