Bona Inspiration House hjälper dig välja rätt

Inspiration för dig som ska renovera ditt trägolv

Bona Inspiration House är ett verktyg som låter dig testa olika ytbehandlingar och utseenden på trägolv i tre olika rumstyper. Det är bara låta fantasin flöda och testa sig fram till ett utseende som matchar den personliga stilen. Varje val förändrar utseendet på trägolvet och det blir på en gång tydligt hur känslan i hela rummet påverkas.

Det finns många möjligheter att förändra och försköna utseendet på ett trägolv genom val av för- och ytbehandling, men det är inte alltid så lätt att föreställa sig slutresultatet. Passar det bäst med ett mörkt eller ett ljust golv? Skall det vara olja, lack eller Bona Naturale?

Bona är experter på trägolv sedan 1919 och erbjuder en bred produktportfölj som täcker in allt som behövs för att installera, renovera och underhålla olika typer av trägolv. Nu erbjuder Bona ett enkelt verktyg, Bona Inspiration House, på företagets hemsida, där användaren guidas steg för steg för att välja ytbehandling när det är dags att renovera trägolvet. När beslutet är fattat, blir resultatet en inköpslista med valda produkter som bara är att skriva ut. Denna inköpslista blir sedan också ett bra underlag för golvsliparen som eventuellt kommer att utföra arbetet.

– Det blir allt populärare att förnya och förändra ett slitet trägolv, framför allt märker vi att många väljer att färga golven innan de ytbehandlar sitt golv, berättar Peter Hellström, marknadschef på Bona. Med vårt nya verktyg, Bona Inspiration House, vill vi presentera de många valmöjligheter som finns och underlätta för konsumenten att göra det val som passar just hans behov och önskemål.

För den intresserade finns länkar till Bonas hemsida www.bona.com, där utförligare information om respektive produkt finns.

Testa Bona Inspiration House: http://www.bona.com/sv/Konsument2/Privatpersoner/Inspiration1/

För mer information, kontakta:

Peter Hellström, Marknadschef på Bona Norden
Telefon:040- 38 73 09
E-post: peter.hellstrom@bona.com

Madelene Davidsson, marknadsassistent Bona Norden
E-post: madelene.davidsson@bona.com

• rengöra & underhålla trägolv

Bona AB är ett familjeägt bolag grundat 1919 som har sitt huvudkontor i Malmö, Sverige. Bonas affärsidé är att tillhandahålla produkter för installation, underhåll och renovering av trägolv under hela golvets livslängd. Bona är marknadsledande inom lacker och golvvårdsprodukter med världsomspännande försäljning och dotterbolag i 18 länder. Koncernen har ca 500 anställda världen över och omsättningen 2010 uppgick till ca. SEK 1,3 miljarder.  www.bona.com