Bona Naturale – ett nytt naturligt alternativ till olja och vax

Trenden i många länder har varit matta naturliga trägolv, och olja har varit det enda alternativet för att få fram detta utseende. Bona kan efter många års forskning och tester erbjuda Bona Naturale, en produkt som både skyddar och bevarar träets naturliga utseende. Bona Naturale är helt enkelt ett sätt att öka hållbarheten på det som redan är naturligt.

Nackdelen med oljade trägolv är att det dyra och tidskrävande underhållet. Tidigare har de, som velat hålla nere kostnaderna, valt ett lackat golv, men med Bona Naturale kan de få ett naturligt utseende utan höga underhållskostnader.

– Det här är produkten som marknaden väntat på, säger Kerstin Lindell, President och CEO hos Bona. Bona Naturale kombinerar det naturliga trägolvets utseende med ett minimum av underhåll.

Bona Naturale ger golvet ett unikt, elegant utseende med verklig träkänsla. Samtidigt ger ytbehandlingen ett utomordentligt skydd som är praktiskt taget underhållsfritt jämfört med oljade eller vaxade trägolv. Tack vare den unika behandlingen syns inte repor från slitage lika tydligt som på ett lackat golv, vilket bevarar det ursprungliga utseendet längre.

– Bona Naturale är ett revolutionerande skydd för hårda träytor genom att det integrerar med golvet för att bevara och skydda träets naturliga utseende, säger Kerstin Lindell. Det ger ett intryck av obehandlat trä – en känsla som förstärks vid beröring. Bona Naturale kombinerar den naturliga rena träkänslan med ett elegant och varaktigt skydd.

Bonas nya ytbehandlingsteknologi Med Bona Naturale erbjuder Bona en UV-yta för förbehandlad parkett som är enkel att underhålla och både ser ut och känns som naturligt trä. Bona Naturale kan också användas vid renovering av redan installerade golv för att bevara träets ursprungliga utseende. Bona erbjuder också en golvvårdsprodukt som är anpassad för denna typ av yta.

Kerstin Lindell

President & CEO President & CEO 040-38 73 73