Premiär för Sköna hems nya färger!

Nu följer vi upp förra årets succé: I samarbete med färgproducenten Caparol presenterar Sköna hem en färgkollektion med 20 unika nyanser, varav 11 är helt nya för säsongen!

Sköna hems inredningsexperter Marie Wärme och Karolina Karlsson älskar att inreda med färg. Nu har tidningens erfarna inredare skapat en kollektion med 20 helt unika kulörer.

– Ett drömprojekt! Vi har fått skapa kulörerna som vi själva saknat, säger Sköna hems inredare Karolina Karlsson.

Samarbetet mellan Sveriges största inredningsmagasin och färgproducenten Caparol inleddes förra hösten med färgkollektionen Caparol by Sköna hem. Nu kommer alltså nyheterna för 2018 – ett utökat sortiment för alla som söker vägg- och snickerifärg av högsta kvalitet.

Alla kulörer i Caparol by Sköna hem går att få i väggfärg och lackfärg, så att du kan måla väggar såväl som snickerier. Väggfärgen har en helt unik ultramatt yta – samtidigt som den är reptålig och avtorkningsbar.

De 20 kulörerna speglar rådande inredningstrender samtidigt som de passar väl in i Sköna hems paroll: Klassiskt med en twist!

– De nya kulörerna är varmare än tidigare. Det här är färger som harmonierar väldigt väl med de dominerande stilströmningarna inom samtida inredning. Vi har gjort en kollektion som är klassisk i uttrycket, och samtidigt väldigt trendig och aktuell, säger Sköna hems inredare Marie Wärme.

Tack vare att kulörerna innehåller en viss svärta fungerar alla ihop. Man kan mixa och matcha fritt för att skapa en personlig färgsättning hemma. Med färg blir livet roligare!

Alla färgerna i Caparol by Sköna hem är givetivs Svanen-märkta (i samarbete med Svensk Miljömärkning AB, på uppdrag av regeringen).

Kollektionen finns till försäljning hos Caparols återförsäljare och i Caparols webbshop. Läs mer och hitta närmsta butik på caparolfarg.se eller skonahem.com/caparol.

För mer information, vänligen kontakta:

Claes Blom
Chefredaktör Sköna hem