BREEAM In-Use Excellent för 80 år gammal byggnad i Cykelfabriken Vega

BREEAM In-Use Excellent för 80 år gammal byggnad i Cykelfabriken Vega

Bonnier Fastigheter har uppnått miljöcertifieringen BREEAM In-Use Excellent för projekt Vega i Cykelfabriken. Certifieringen är en bekräftelse på företagets engagemang för hållbarhet och innovation.

- Vi är otroligt stolta över att ha erhållit certifieringen BREEAM In-Use Excellent för vårt Vega-projekt. Det är ett oberoende kvitto på att vi gör rätt prioriteringar i vårt hållbarhetsarbete för fastigheten och betyget Excellent är en mycket bra nivå för den här typen av byggnad. En förutsättning för att nå ett sådant bra resultat har varit en god samverkan med hyresgästen och entreprenörerna mot ett gemensamt mål, säger Johan Lasell, Projektchef på Bonnier Fastigheter. Vi ser fram emot att fortsätta att driva branschen framåt genom projekt som både är ekonomiskt lönsamma och som bidrar till positiv samhällsutveckling.

Bonnier Fastigheter strävar ständigt efter att skapa miljöer för människor att mötas och interagera. Med certifiering på nivå Excellent för Vega fortsätter Bonnier Fastigheter visa framgångar i arbetet för hållbar fastighetsutveckling.