Bonnier Fastigheter rekryterar uthyrningsansvarig.

Bonnier Fastigheter som nu utvecklar och stärker uthyrningen ytterligare har anställt Sara Olsson som ny uthyrningsansvarig på Bonnier Fastigheter.

Sara, som närmast kommer från JLL, är 35 år och har en gedigen erfarenhet av uthyrning av kommersiella lokaler. På Bonnier Fastigheter kommer hon att ansvara för uthyrningsverksamheten och även ingå i bolagets ledningsgrupp.

Sara tillträder den 12 januari 2015.

"Genom rekryteringen av Sara förstärker vi organisationen och vårt engagemang gentemot hyresgästerna ytterligare. Vi har en uttalad ambition att växa genom förvärv och fastighetsutveckling och har därför ett ökat behov att samordna och effektivisera vår uthyrning. Vi har flera intressanta utvecklingsprojekt på gång och jag ser stora möjligheter för Bonnier Fastigheter att vara med och driva stadsutvecklingen i våra prioriterade områden framöver," säger Tomas Hermansson, VD för Bonnier Fastigheter.

Om Bonnier Fastigheter

Bonnier Fastigheter, som är helägt av familjen Bonnier, bildades 1985 för att förvalta och utveckla Bonnierkoncernens fastighetsinnehav. Företaget äger och förvaltar kommersiella fastigheter inom Storstockholm. Merparten av fastigheterna är centralt belägna i Stockholms innerstad, men företaget satsar även på de expansiva områdena Akalla/Häggvik och Kungens Kurva. För närvarande äger och förvaltar bolaget fastigheter om ca 300 000 m².