Bonnier Fastigheter rekryterar transaktionsansvarig.

Bonnier Fastigheter rekryterar transaktionsansvarig.

Björn Boestad har anställts som ny transaktionsansvarig och kommer att ansvara operativt för förvärvs- och försäljningsprocesser av fastigheter och fastighetsägande bolag samt värdering och analys. Björn kommer även att ingå i bolagets ledningsgrupp. Han börjar sin anställning hos Bonnier Fastigheter den 25 maj 2015.

Björn, som nu kommer tillbaka till fastighetsbranschen efter en tids ledighet har tidigare ansvarat för Bygg & Fastighetsutveckling på Jernhusen samt haft olika ledande befattningar på Newsec och Skanska.

"Bonnier Fastigheter har en uttalad ambition att växa genom förvärv och fastighetsutveckling. Genom rekryteringen av Björn tar vi nästa steg i att förstärka vår organisation för att realisera vår tillväxtstrategi", säger Tomas Hermansson, VD för Bonnier Fastigheter.

För ytterligare information:

Tomas Hermansson, VD Bonnier Fastigheter, telefon 070-553 80 98

Björn Boestad, Transaktionsansvarig Bonnier Fastigheter, tel 0734- 39 26 42

Om Bonnier Fastigheter

Bonnier Fastigheter, som är helägt av familjen Bonnier, bildades 1985 för att förvalta och utveckla Bonnierkoncernens fastighetsinnehav. Företaget äger och förvaltar kommersiella fastigheter inom Storstockholm. Merparten av fastigheterna är centralt belägna i Stockholms innerstad, men företaget satsar även på de expansiva områdena Akalla/Häggvik och Kungens Kurva. För närvarande äger och förvaltar bolaget fastigheter om ca 300 000 m².