Codesign flyttar in i Bonnier Fastigheters hus på Sveavägen.

Codesign flyttar i februari in i nyrenoverade lokaler anpassade efter deras verksamhet.

Codesign utvecklar arkitektur i alla skeden vilket innefattar hyresgäster eller fastighetsägare, besökare, kunder, kaffedrickare och förvaltare. Det centrala i deras arbete är de människor som ska vistas i de miljöer som Codesign är med och utvecklar. Syftet är att skapa inkluderande arkitektur som stöttar människor i deras vardag.

"Vi valde Bonnier Fastigheter och Sveavägen för att lokalen har ett smart läge, är fantastiskt flexibel och möjliggör att vi kan fortsätta växa enligt plan och utveckla vårt Cooffice vidare. Att ha Bonnier Fastigheter som hyresvärd känns både tryggt och roligt, De har gedigen erfarenhet, bra service och är lyhörda för våra behov," säger Ulrica Magnusson, vd på Codesign.

"Vi på Bonnier Fastigheter är otroligt glada över att få Codesign som hyresgäster. De är ett spännande företag som dessutom är nominerade som Gasellföretag. De kompletterar den övriga hyresgästmixen i huset bra och vi har dessutom höga förväntningar på att se hur de utvecklar vidare lokalen till ett arkitektoniskt testlabb”. Sara Olsson Uthyrningsansvarig på Bonnier Fastigheter.

Om Codesign

Codesign är en av Sveriges snabbast växande arkitekturbyråer. Man har de senaste fem åren vuxit från fem till snart 50 medarbetare. Organisationen byggs genom medarbetardriv, utan mellanchefer och onödiga hierarkier. Codesign arbetar med visionära och modiga kunder och projekten präglas av stor tonvikt på brukarperspektivet och inkluderande arkitektur.

Sara Olsson, Uthyrningsansvarig, Bonnier Fastigheter, telefon 08-545 198 13.

Peter Ullstad, grundare Codesign Sweden AB, telefon 08- 50 30 20 30.

Om Bonnier Fastigheter

Bonnier Fastigheter, som är helägt av familjen Bonnier, bildades 1985 för att förvalta och utveckla Bonnierkoncernens fastighetsinnehav. Företaget äger och förvaltar kommersiella fastigheter inom Storstockholm. Merparten av fastigheterna är centralt belägna i Stockholms innerstad, men företaget satsar även på de expansiva områdena Södra Värtan, Akalla/Häggvik och Kungens Kurva. För närvarande äger och förvaltar bolaget fastigheter om ca 300 000 m².