Fortsatt stort intresse för Bonnierhuset!

Fortsatt stort intresse för Bonnierhuset!

I januari inledde Bonnier Fastigheter marknadsföringen av sju lediga våningsplan högt upp i Bonnierhusets torn med hjälp av JLL och första hyresgästen har redan tillträtt. Nu har hyresavtal tecknats med ytterligare två företag som under hösten 2015 flyttar in i nyrenoverade lokaler med en fantastisk utsikt över hela Stockholm. "Intresset är fortfarande mycket stort för dessa unika lokaler och vi för diskussioner om samtliga kvarvarande våningsplan", säger Sara Olsson, Uthyrningsansvarig på Bonnier Fastigheter.

Byggentreprenören Zengun AB flyttar i höst in på plan 13.

”Zengun är Storstockholms (och kanske Sveriges?) snabbast växande byggentreprenör. Vi har tagit position som reell utmanare till de etablerade storbyggarna. Som en viktig pusselbit i framtidsplanerna ligger att etablera ett eget huvudkontor och att placera oss i Bonnierhuset passar vår verksamhet och varumärkespositionering perfekt”, säger Ulf Jonsson VD Zengun AB.

Bonus Copyright Access är en upphovsrättsorganisation som på uppdrag av organisationerna på litteratur-, press-, bild- och notområdet licensierar upphovsmännens och utgivarnas upphovsrättigheter. De flyttar in i för verksamheten väl anpassade lokaler på plan 14.

”Vi hälsar våra nya grannar varmt välkomna! I veckan öppnar även vår nya spännande restaurang Torsgatan i regi av Magnus Bergh och med köksmästare Martin Magnusson vilket blir ett utmärkt komplement till vår redan omfattande service i huset”, säger Tomas Hermansson VD för Bonnier Fastigheter.

Tomas Hermansson, VD Bonnier Fastigheter, telefon 08-545 198 03

Sara Olsson, Uthyrningsansvarig på Bonnier Fastigheter, telefon 08-454 198 13

Om Bonnier Fastigheter

Bonnier Fastigheter, som är helägt av familjen Bonnier, bildades 1985 för att förvalta och utveckla Bonnierkoncernens fastighetsinnehav. Företaget äger och förvaltar kommersiella fastigheter inom Storstockholm. Merparten av fastigheterna är centralt belägna i Stockholms innerstad, men företaget satsar även på de expansiva områdena Akalla/Häggvik och Kungens Kurva. För närvarande äger och förvaltar bolaget fastigheter om ca 300 000 m².