​Från Fredsgatan 12 till Torsgatan 21 - Ny restaurang i Bonnierhuset!

I vår öppnar Magnus Bergh med lång erfarenhet av att driva restauranger i både Stockholm och på den internationella arenan Restaurang Torsgatan i Bonnierhuset tillsammans med köksmästare Martin Magnusson. Den nya restaurangen kommer att ha allt från fräsch frukost och eget bageri till take away-deli och matsal med höga ambitioner. Restaurangen blir mer än ett matställe, det blir en mötesplats med allt man kan önska i matväg under en hel dag.

Caféet serverar varm och kall frukost från tidig morgon och inrymmer även en deli med take away för en godare och bekvämare middag. Här ligger även bageriet där allt dagligen bakas på plats i Bonnierhuset.

Torget serverar vällagad street food inspirerad av världens smaker.

”Fast food, casual dining, street food är egentligen bara olika namn på samma sak: bra, god och okomplicerad mat”, säger köksmästare Martin Magnusson.

I Matsalen serveras lunch av hög kvalitet till upp till 160 gäster. Vill man ha lunchmöte i ett chambre separé är det också möjligt.

Bra råvaror, högkvalitativ kokkonst och gästvänlighet är grundstenar oavsett om du väljer en croissant i Caféet, en burgare på Torget eller tar med en mustig gryta hem.

Från F12 till Torsgatan 21.

Martin Magnusson och Magnus Bergh jobbade tidigare ihop inom F12-gruppen, Martin som köksmästare och Magnus som operativ chef, och fattade tycke för varandras respektive talanger. Så när de nu öppnar upp sitt nya matpalats tillsammans med Annelie Bergh gör de det med en gemensam vision om en plats att umgås på med god vällagad mat och gästvänligt mottagande, från morgon till kväll.

”Magnus, Annelie och Martin presenterade det mest spännande förslaget för Bonnierhusets nya restaurang. De vill skapa moderna mötesplatser med generösa öppettider, mångfald, generös prisbild och många andra servicefunktioner som kan vara till både nytta och nöje för våra hyresgäster i Bonnierhuset. Det känns roligt att kunna presentera restaurang Torsgatan för våra hyresgäster I Bonnierhuset ”, säger Tomas Hermansson, VD på Bonnier Fastigheter.

För mer information:

Tomas Hermansson, VD Bonnier Fastigheter, telefon 08-545 198 03

Magnus Bergh, Restaurang Torsgatan, telefon 070-799 45 41

Om Bonnier Fastigheter

Bonnier Fastigheter, som är helägt av familjen Bonnier, bildades 1985 för att förvalta och utveckla Bonnierkoncernens fastighetsinnehav. Företaget äger och förvaltar kommersiella fastigheter inom Storstockholm. Merparten av fastigheterna är centralt belägna i Stockholms innerstad, men företaget satsar även på de expansiva områdena Akalla/Häggvik och Kungens Kurva. För närvarande äger och förvaltar bolaget fastigheter om ca 300 000 m².