Ytterligare hyresgäster till Bonnierhuset!

Ytterligare hyresgäster till Bonnierhuset!

Uthyrningsarbetet i Bonnierhuset fortsätter med ännu ett tillskott till tornvåningarna. Det var i början av året som Bonnier Fastigheter inledde marknadsföringen av sju lediga våningsplan högt upp i Bonnierhusets torn med hjälp av JLL. Tre våningsplan hyrdes ut under våren och nu har även ett fjärde avtal tecknats med IT-konsulten CountQuest.

CountQuest Interactive AB är IT-konsulter som arbetar med analys av digitala medier såsom webben, appar och video. De startade år 2000 i lokaler på Odenplan och behöver nu större och modernare lokaler för att kunna växa i önskad takt.

– Den effektiva och öppna planlösningen var avgörande i vårt val av lokal, säger VD och grundare av CountQuest Interactive AB, Fredrik Arnarp. ”Detta i samband med att läget, utsikten och servicen som erbjuds i Bonnierhuset passar oss och våra medarbetare perfekt”.

Utvecklingen av Bonnierhuset och dess närområde fortsätter med full kraft. Före semestern öppnade vår nya restaurang Torsgatan, i regi av Magnus Bergh med köksmästare Martin Magnusson. Här erbjuder vi sittande lunchservering för över 300 gäster, eget bageri och deli med frukostservering. – I augusti slog PwC upp portarna till sin nya entré och våren 2016 står Atlas Garden färdigt, säger Tomas Hermansson VD för Bonnier Fastigheter.

För ytterligare information:

Sara Olsson, Uthyrningsansvarig på Bonnier Fastigheter, telefon 08-454 198 13.

Om Bonnier Fastigheter

Bonnier Fastigheter, som är helägt av familjen Bonnier, bildades 1985 för att förvalta och utveckla Bonnierkoncernens fastighetsinnehav. Företaget äger och förvaltar kommersiella fastigheter inom Storstockholm. Merparten av fastigheterna är centralt belägna i Stockholms innerstad, men företaget satsar även på de expansiva områdena Akalla/Häggvik och Kungens Kurva. För närvarande äger och förvaltar bolaget fastigheter om ca 300 000 m².