Bonytt ingår samarbete med låneutmanaren Lånekoll

Bostadssajten Bonytt inleder nu ett samarbete med låneförmedlaren Lånekoll (tidigare Consector) för att kunna ge sina besökare bästa möjliga lånevillkor vid köp av en nyproducerad bostad.

– Vårt samarbete med Lånekoll är ytterligare ett steg framåt i Bonytts utveckling. Vi vill hjälpa våra besökare att hitta sitt drömboende och är glada över att ha en partner som ser till att de får marknadens bästa lånevillkor, säger Daryoush Delfi, vd på Bonytt.

Hösten 2019 lanserades Bonytt.se med ambitionen att samla alla nyproducerade bostäder på en digital marknadsplats. I dag har varje objekt på webbplatsen en koppling till Lånekolls tjänst, där besökaren enkelt kan ansöka om lånelöfte och bolån för att finansiera sitt bostadsköp.

Lånekoll samarbetar med ett trettiotal olika banker och kreditinstitut och erbjuder personlig rådgivning för privatpersoner som vill upphandla sitt bolån. Efter en analys av kundens förutsättningar och behov matchas denne ihop med ett antal utvalda banker som i sin tur får delta i en upphandling.

Daryoush Delfi ser flera fördelar med samarbetet:

– Tack vare att Lånekoll är en fristående låneförmedlare har de möjlighet att pressa räntorna och hjälpa våra besökare att få bästa villkoren på sitt bolån. Dessutom uppskattar jag att de håller kunden i handen hela vägen. Efter att du har gjort din ansökan är det inte tack och hej, utan Lånekoll följer upp med ett personligt engagemang och hjälper dig genom hela processen – även efter köpet.

Pontus Holgersson, vd på Lånekoll, håller med om att det är en lyckad matchning:

– Bonytt vill göra det enklare att hitta och köpa nyproducerade bostäder, vilket rimmar bra med vår målsättning att hjälpa privatpersoner upphandla sina lån. Vi strävar båda efter att förenkla tillvaron för privatpersoner, så där finns en samsyn och ett win-win för alla parter. Dessutom är Bonytt rent affärsmässigt en bra plattform för oss att synas på, eftersom den tar oss närmare de personer som letar efter rätt finansiering för sitt bostadsköp.

Om Lånekoll

Lånekoll är en fristående låneförmedlare som vägleder privatpersoner i att utvärdera, förbättra och konkurrensutsätta sina lån och krediter, oavsett om det gäller bolån, privatlån eller kreditkort. Bolaget analyserar kreditmarknaden efter varje kunds behov och matchar sedan kunden mot överensstämmande kreditaktörer.

• bolån
  • ekonomi
  • bostäder
  • bostadsrätter
  • nyproduktion
  • fastighetsmäklare
  • bostadsmarknad
  • bostadssajt
  • bonytt
  • bostadsutvecklare

• Bonytt är Sveriges nya marknadsplats för bostäder. Vår ambition är att kunna publicera alla nyproduktions bostäder som ska byggas, planeras att byggas eller har redan byggts färdigt. Endast mäklare eller bostadsutvecklare har möjligheter att publicera sina bostäder hos oss.

bonytt.se kommer du kunna hitta ditt nya drömboende oavsett om det är en bostadsrätt, en bit mark eller rent av ett nyckelfärdigt hus redo att tillträdas.

Daryoush Delfi

Presskontakt CEO 070-88 78 113