Boendesituationen inför Eurovision öppnar för kreativitet. Festsugna deltagare hyr bussar och sover på hemresan

Nyhet -

Eurovision Song Contest äger rum 10-14 maj på Malmö Arena. Det spektakulära evenemanget är på allas läppar nu när biljetterna släpps för försäljning de kommande dagarna.

Eurovision drar alltid till sig en global publik. Biljetterna väntas snabbt bli slutsålda då fans över hela världen har väntat otåligt på chansen att vara en del av denna glittrande fest.

Det är inte bara biljetterna till själva finalen som blir en utmaning att få tag i! Med tusentals besökare som förväntas strömma till staden, har de flesta hotell och boenden redan bokats upp. Detta har lett till en prishöjning och en brist på tillgängliga rum i stadens centrala områden. Vissa har redan börjat utforska alternativa boendelösningar, inklusive att övernatta på bussen under hemresan. Detta har lett till en ökad efterfrågan även på hyrbussar, och många uthyrningsföretag rapporterar att deras fordon snabbt blir bokade.

Trots dessa utmaningar förväntas Eurovision Song Contest 2024 bli en av de mest minnesvärda upplagorna av tävlingen. Malmö är redo att välkomna världen till en musikfest full av glädje, spänning och överraskningar.

För er som ännu inte har säkrat era biljetter, håll utkik på www.eurovision.tv/ticketsoch för er som planerar att resa till Malmö, finns fortfarande bussar att hyra via www.bookabus.com