Bookatable by Michelin köper EasyPreOrders

Bookatable köper EasyPreOrders

Bookatable by Michelin förvärvade i januari företaget EasyPreOrders (EPO), en brittisk boknings- och förbetalningsplattform. Syftet med uppköpet är att komplettera de tjänster Bookatable erbjuder i dagsläget och därigenom stärka positionen som ledande bordsbokningstjänst på den europeiska marknaden.

“Jag är exalterad över vad det här uppköpet betyder för vår utveckling när vi nu vässar vårt erbjudande mot både restauranger och gäster. De senaste två åren har vi haft ett exklusivt samarbete med EPO och sett hur deras lösning fungerar på marknaden”, säger Michel Cassius, Bookatables CEO.

Med EPOs tjänst kan gästen boka, beställa mat och betala i förväg, vilket är till fördel både för restauratörer och gäster. För restaurangen innebär det ett effektivt sätt att undvika kostnader för de gäster som inte dyker upp, och förbeställning av mat ger köket möjlighet att förbereda specifika matförfrågningar. För gästerna blir det lättare att hålla koll på kvällens budget och även förenkla betalningen när man är ett större sällskap.

Mark Roberts, EPOs grundare och VD: “Bookatable har alltid delat EPOs vision om att använda teknologi för att förenkla restaurangbesöket både för restauratörer och gäster. Vi är väldigt glada över att vi med gemensamma krafter nu kan ta det vidare till nästa nivå.”

Uppköpet innebär även att EPOs anställda nu blir en del av Bookatables team.

För mer information, kontakta:

Christel Lindgren, marknadschef Bookatable by Michelin

Christel.lindgren@bookatable.com

• boka bord
  • bookatable by michelin
  • förbetalning

Bookatable by Michelin är Europas ledande bokningssite för restauranger med 20,000 kunder i mer än 39 länder. Huvudkontoret ligger i London, med lokala kontor i Stockholm och Oslo.

Vi sammanför restauratörer och matgäster på en dynamisk marknadsplats. Vi ger våra gäster möjligheten att upptäcka, inspireras och enkelt boka restauranger via vår app och hemsida, med mobil eller dator. Oavsett om man önskar boka bord hos kvarterskrogen, trendiga krogar eller Michelinrestauranger, har vi utbudet.

Vi hjälper restauranger med onlinebokningar genom bookatable.se och via samarbetspartners som Google, Hitta.se, Mastercard och SAS. Mer än 2,5 miljon matgäster bokar varje månad med Bookatable och vår prisbelönta teknologi gör det enklare för restaurangerna att fylla borden och hantera sina bokningar.

För mer information om Bookatable, besök www.bookatable.se.