Niclas Sandin, VD BookBeat Foto: Andreas Carlfors

BookBeat inleder samarbete med Dagens Nyheter

BookBeat inleder ett samarbete med Dagens Nyheter. Nu kan alla DN-prenumeranter lägga till BookBeat till sin prenumeration för ett rabatterat pris. BookBeat har idag över 130 000 betalande användare, varav majoriteten på den svenska marknaden. Dagens Nyheter har i dag över 150 000 digitala prenumeranter i Sverige.

– DN har verkligen lyckats exemplariskt med att öka betalningsviljan för digitalt innehåll med hög kvalitet. För oss blir de en klockren partner när vi förmodligen har likvärdiga målgrupper, säger Niclas Sandin, VD på BookBeat.

Anna Åberg, chef för DN.se är mycket nöjd med samarbetet.

– BookBeat har på kort tid växt fram som en stark spelare inom ljudböcker. Vi ser det som ett utmärkt komplement till vårt digitala erbjudande, säger Anna Åberg

Erbjudandet kommer att vara tillgängligt för både nya och befintliga DN-prenumeranter.

– Genom en sampaketering kan vi erbjuda ett förmånligt pris för de som är intresserade av att prova båda produkterna. Vi ser det som ett mervärde till våra prenumeranter, säger Anna Åberg.

Erbjudandet innebär initialt att en DN-kund som exempelvis betalar 99 kr för sin digitala prenumeration kan binda upp sig på en längre tid och få möjlighet att lägga till BookBeat för ytterligare 99 kr per månad. Det går att ta del av erbjudandet här: dn.se/bookbeat

Niclas Sandin, VD, BookBeat, niclas.sandin@bookbeat.com

BookBeat är en av Europas ledande streamingtjänster för ljudböcker och e-böcker. Bolaget grundades 2015 och ingår i Bonnierkoncernens affärsområde Bonnier Books. I maj 2016 inleddes den första breda lanseringen på den svenska marknaden. Idag har BookBeat cirka 50 anställda och huvudkontoret ligger på Sveavägen 56 i Stockholm. För närvarande finns BookBeat i Sverige, Finland, Storbritannien och Tyskland. BookBeat beräknas under 2018 växa med över 100 procent och omsätta över 100 miljoner kronor. BookBeat är systerbolag till de ledande ljudboksförlagen i Sverige och Finland samt en av de största förlagsgrupperna i Tyskland och Storbritannien. För mer information: www.bookbeat.se