Sofia Eriksson, BookBeat Foto: Andreas Carlfors

BookBeat lanserar ljudklappsmaskinen

Den digitala ljudboksmarknaden har växt explosionsartat i Sverige de senaste åren. Första halvåret 2018 ökade de totala intäkterna på marknaden med 37 procent. Ökningen sker tolv år efter att ljudboken på CD-skiva 2006 utnämndes till årets julklapp av HUI. BookBeat anser däremot att ljudboken aldrig varit en bättre julklapp än den är idag. Bara under Black Weekend ökade försäljningen av BookBeats presentkort på ljudboksprenumeration med 388 procent mot 2017. BookBeat lanserar nu en "Ljudklappsmaskin" för att få fler att upptäcka ljudboken som present.

- I en ljudboksprenumeration får du tillgång till tiotusentals olika böcker vilket gör att det finns något för alla smaker så du slipper riskera att köpa fel. All konsumtion sker också digitalt vilket gör miljöpåverkan minimal till skillnad från många andra saker man köper till julen vilket ligger helt rätt i tiden, säger Sofia Eriksson, Marknads- och Försäljningschef på BookBeat

Du hittar ljudklappsmaskinen här. Kampanjen pågår fram till julafton.

För mer information:

Kontakta Sofia Eriksson, Marknads- och Försäljningschef, sofia.eriksson@bookbeat.com

BookBeat är en av Europas ledande streamingtjänster för ljudböcker och e-böcker. Bolaget grundades 2015 och ingår i Bonnierkoncernens affärsområde Bonnier Books. I maj 2016 inleddes den första breda lanseringen på den svenska marknaden. Idag har BookBeat cirka 50 anställda och huvudkontoret ligger på Sveavägen 56 i Stockholm. För närvarande finns BookBeat i Sverige, Finland, Storbritannien och Tyskland. BookBeat beräknas under 2018 växa med över 100 procent och omsätta över 100 miljoner kronor. BookBeat är systerbolag till de ledande ljudboksförlagen i Sverige och Finland samt en av de största förlagsgrupperna i Tyskland och Storbritannien. För mer information: www.bookbeat.se