BookBeat lanserar nytt erbjudande för studenter

BookBeat lanserar nytt erbjudande för studenter

Sommaren 2022 var den bästa någonsin för BookBeat i antalet nya användare som registrerade sig för ljud- och e-bokstjänsten. I Sverige fortsatte BookBeat procentuellt växa mer än dubbelt så snabbt som den totala marknaden. Den största ökningen av nya användare kom från de yngre åldersgrupperna. För att kunna möta den målgruppen har BookBeat nu lanserat ett skräddarsytt erbjudande för studenter - halva priset på BookBeat Basic. Det innebär att studenter nu kan njuta av ljud- och e-böcker för bara 49 kr/mån.

Studenter får nu upp till 20 timmars lyssning eller läsning för 49 kr/mån, oavsett om de har provat BookBeat tidigare eller vill prova tjänsten för första gången. Det enda som krävs är en giltig studentlegitimation. BookBeat använder SheerID för att verifiera om en användare är registrerad som student och är berättigad studentrabatt.

- Vi vet att det ibland är knapert som student och behovet kan vara stort att varva kurslitteratur med något annat, oavsett om det är skönlitteratur eller fakta. Studenter är en målgrupp som är viktig för oss ur flera perspektiv, dels är de unga och kan bli BookBeat-användare i många år framåt och dels är det en målgrupp som ofta är starka ambassadörer för de produkter och varumärken de gillar, säger Sofia Eriksson, CCO på BookBeat.

Sedan start har BookBeat fokuserat på att få så många personer som möjligt att läsa och lyssna på böcker, särskilt i yngre målgrupper. Detta har skett genom både marknadsföring men också genom att hela tiden försöka utmana erbjudande och prenumerationspaket. BookBeat Basic (20 h för 99 kr/mån) som lanserades 2020 är numera det mest populära paketet för nya användare.

- Det känns jättekul att vi tar det här ytterligare ett steg genom att erbjuda studenter 50% rabatt på BookBeat Basic. Den här produkten kommer förhoppningsvis passa studenterna perfekt, då den varken kostar skjortan eller innehåller onödigt många timmar, säger Sofia Eriksson.

I dagsläget finns BookBeats studenterbjudande i Sverige, Finland, Tyskland, Österrike och Schweiz men kommer under hösten även rullas ut i Danmark, Polen, Norge, Nederländerna och Belgien.

För mer information kontakta:

Sofia Eriksson, Chief Commercial Officer, sofia.eriksson@bookbeat.com

BookBeat är en av Europas ledande streamingtjänster för ljudböcker och e-böcker. Bolaget grundades 2015 och ägs av Bonnier Books som är en av Europas ledande förlagsgrupper med en omsättning på 6,9 miljarder 2021. I maj 2016 inleddes den första breda lanseringen på den svenska marknaden. Idag har BookBeat över 100 anställda och huvudkontoret ligger på Sveavägen 56 i Stockholm, lokala kontor finns i Karlstad, Helsingfors, Berlin och Warsava. För närvarande finns BookBeat på 30 europeiska marknader, med flest användare i Sverige, Finland och Tyskland. För mer information: www.bookbeat.se