BookBeat tecknar avtal med Simon & Schuster

BookBeat tecknar avtal med Simon & Schuster

BookBeat och Simon & Schuster, ett globalt ledande förlag inom allmänlitteratur, har tecknat ett avtal som innebär att BookBeat lägger till förlagets över 7 000 engelska ljudböcker i tjänsten. Simon & Schusters framstående katalog inkluderar många av världens mest populära och kända författarskap, där många har vunnit prestigefulla priser.

- Vi är så glada över att vi nu får in Simon & Schusters ljudböcker till BookBeat! Det är en fantastisk katalog som innehåller många efterlängtade titlar av stora författare. BookBeats användare kommer att glädjas över möjligheten att upptäcka ännu fler fantastiska berättelser, säger Anna Riklund, Head of Content Curation på BookBeat.

Simon & Schusters ljudbokskatalog kommer att finns tillgänglig hos BookBeat i början av sommaren.

För mer information, vänligen kontakta:

Anna Riklund, Head of Content Curation, BookBeat

BookBeat är en av Europas ledande streamingtjänster för ljudböcker och e-böcker. Bolaget grundades 2015 och ägs av Bonnier Books som är en av Europas ledande förlagsgrupper. I maj 2016 inleddes den första breda lanseringen på den svenska marknaden. Idag har BookBeat 150 anställda och huvudkontoret ligger på Sveavägen 56 i Stockholm, lokala kontor finns i Karlstad, Helsingfors, Berlin, Oslo och Warszawa. Under 2023 kommer BookBeat passera 800 000 betalande användare och intäkterna beräknas överstiga 1 miljard kronor. För närvarande finns BookBeat på 30 europeiska marknader, med flest användare i Sverige, Finland och Tyskland. För mer information: www.bookbeat.se