Pressbild på Therése Lindgren och nya boken "Konsten att lyckas som medelmåtta"

Therése Lindgren släpper ljudboken “Konsten att lyckas som medelmåtta” exklusivt hos BookBeat

Under 2022 inledde BookBeat ett samarbete med en av Sveriges största influencers Therése Lindgren. Den 29/1 släpps äntligen hennes ljudbok Konsten att lyckas som medelmåtta exklusivt hos ljudbokstjänsten.

Therése Lindgren har tidigare skrivit den självbiografiska boken Ibland mår jag inte så bra och fackboken Vem bryr sig?. Nu släpper hon sin tredje bok Konsten att lyckas som medelmåtta exklusivt hos ljudbokstjänsten BookBeat. Boken är en hyllning till alla som vaknar varje morgon och genomför dagens sysslor varken bättre eller sämre än någon annan. En hyllning till alla medelmåttor. I boken guidar och inspirerar Therése läsaren till hur hon tagit sig an svåra projekt, trots att hon många gånger känt tvivel och osäkerhet.

“Vi är väldigt stolta över vårt samarbete med Therése och att hennes nya bok bara kommer att finnas på BookBeat. Hon är en perfekt ambassadör för oss, dels för hennes genuina bokintresse men också för att hon skriver så öppet och ärligt om ämnen som många kan relatera till”, säger Nathalie Lindberg, Marketing Director Sweden på BookBeat.

Till skillnad från de tidigare succétitlarna "Ibland mår jag inte så bra" och "Vem bryr sig?", handlar "Konsten att lyckas som medelmåtta" om vad det egentligen innebär att lyckas. I boken får vi följa Therése, från en svettluktande tennishall i Nynäshamn till livet som influencer i Stockholm, när hon berättar om sina personliga erfarenheter och hennes nattliga reflektioner kring sig själv och vad framgång egentligen innebär.

“Den senaste tiden har jag förstått mer och mer att jag aldrig varit bäst på något, utan är som mest halvbra, en medelmåtta. Jag tror att många kan relatera till den känslan och jag hoppas att den här boken kan få folk att känna sig lite mer trygga och stolta över att känna sig medelmåttig. Det kan verkligen vara en styrka”, säger Therése Lindgren.

Lyssna på Therése Lindgrens nya bok Konsten att lyckas som medelmåtta exklusivt på BookBeat här.

BookBeat är en av Sveriges största ljud- och e-bokstjänster och finns på över 30 marknader. BookBeat erbjuder över 800 000 böcker på svenska, engelska och flertalet andra språk. BookBeat är en del av Bonnier, som i över hundra år har skapat, förädlat och distribuerat berättelser.

Fotograf: Paulina Torbjörnsen.

Nathalie Lindberg, Marketing Director Sweden, BookBeat, nathalie.lindberg@bookbeat.com

Victoria Vatanskaja, Head of Rights & Production, BookBeat, victoria.vatanskaja@bookbeat.com

BookBeat är en av Europas ledande streamingtjänster för ljudböcker och e-böcker. Bolaget grundades 2015 och ägs av Bonnier Books som är en av Europas ledande förlagsgrupper med en omsättning på 6,9 miljarder 2021. I maj 2016 inleddes den första breda lanseringen på den svenska marknaden. Idag har BookBeat över 100 anställda och huvudkontoret ligger på Sveavägen 56 i Stockholm, lokala kontor finns i Karlstad, Helsingfors, Berlin och Warsava. För närvarande finns BookBeat på 30 europeiska marknader, med flest användare i Sverige, Finland och Tyskland. För mer information: www.bookbeat.se