40 rum och kök - Klickraket på Booli

40 rum och kök - Klickraket på Booli

En gammal skola i Hammenhög är Boolis mest populära bostad till salu. Den senaste veckan har annonsen fått nästan 80 000 klick på Booli. Huset har förutom skola även varit ett omtyckt vandrarhem.

Här är annonsen, och på Boolis facebooksida kan du läsa följarnas egna historier om fastigheten som nu är till salu.

- Många drömmer om att köpa en gammal skola och göra om till privatbostad. Mindre skolor på landet finns det ganska ofta till salu, men den här sticker ut genom att vara så pass stor , säger Matilda Adelborg, pressansvarig på Booli.

Fd Lantmannaskolan på Österlen kan bli din för 5 950 000 kronor. Köparen blir ägare till 40 rum och kök.