Här är 2018 års mest rekommenderade mäklare

Sveriges största mäklarguide Hittamäklare.se har tittat på vilka mäklare som fått flest rekommendationer av tidigare kunder under 2018. Toppar listan gör Martin Boholm på Notar i Uppsala.

Martin Boholm på Notar i Uppsala fick flest rekommendationer i hela landet under 2018 - hela 108 stycken!

- Stenhårt jobb och kundfokus ligger bakom min framgång. Ungefär 85% av mina kunder kontaktar mig via rekommendationer – det gör mig stolt och känns fantastiskt roligt, säger Martin Boholm på Notar i Uppsala.

Sedan Hittamäklare lanserade sitt rekommendationssystem har 3092 mäklare blivit rekommenderade av sina säljare. Över 50% av alla aktiva mäklare använder sig av tjänsten.

- Att vara med på topplistan innebär inte bara att mäklaren har många rekommendationer utan också att det finns en stor transparens mot kunderna där varje affär är viktig. Ju fler omdömen desto mer ökar tryggheten för den som ska sälja – eftersom många tidigare kunder varit nöjda, säger Alexandra Eldin, marknadsansvarig på Hittamäklare.

Här är landets mest rekommenderade mäklare

Placering Namn Mäklarbyrå Antal rekommendationer 2018
1 Martin Boholm Notar 108
2 Daniel Adelsson Bjurfors 103
3 Karam Kaiser Notar 94
4 Johan Dahlgren Våningen & Villan 93
5 Christopher Sjödahl Bjurfors 89

Vill du veta hur det ser ut i din kommun?
I bifogad excelfil hittar du de fem mest rekommenderade mäklarna per kommun. Observera att alla kommuner inte finns med i listan - då beror det på att det inte finns tillräckligt många rekommenderade mäklare.

• hittamäklare

Alexandra Eldin