Rekordmånga besökte Booli under maj

Bostadssajten Booli slog nytt besöksrekord under maj månad. Nära 1,5 miljoner unika användare besökte sajten för att leta efter bostäder till salu, se slutpriser och värdera sin bostad. Det är en ökning på 51% jämfört med samma period föregående år!

Intresset för Booli och bostadsmarknaden har ökat stadigt under året. De två tidigare toppnoteringarna för trafiken på sajten skedde också under 2020. Det tyder på att fler och fler vill leta bostäder och skaffa sig koll på marknaden.

- Det är roligt att se ett sånt ökat intresse för Booli. Vi har vuxit oss starkare, både som varumärke och i vårt erbjudande. Exempelvis så presenterar vi överlägset flest slutpriser och bostäder till salu på marknaden - även de som ännu inte ligger ute skarpt. Jag tror det lockar många, säger Josephine Linghammar, pressansvarig på Booli.

Det är inte bara bostadssökare som besöker Booli. I dagsläget har totalt 1,5 miljoner digitala bostadsvärderingar gjorts och nästan en halv miljon användare bevakar värdet på sin bostad.

- I osäkra tider vill många hålla extra koll på hur värdet på ens bostad utvecklas. Jag misstänker att det också finns ett behov att få drömma sig bort, kanske till ett sommarboende under semestern, säger Josephine Linghammar.

Utvecklingen under maj månad gör Booli till en av de snabbast växande bostadssajterna i Sverige.

Booli Search Technologies AB är en tjänst från SBAB som utvecklar produkter och tjänster med utgångspunkt i bostadsmarknaden. Här ingår bostadssajten Booli med Sveriges största utbud av bostäder till salu, slutpriser och värderingar med omkring 400 000 unika besökare i veckan. Och Hittamäklare, en jämförelsetjänst som hjälper privatpersoner som ska sälja sin bostad att hitta rätt mäklare.