Cycle for Change

Cycle for Change är ett cykellopp som går mellan Åre - Stockholm. Loppet är en manifestation för klimatet, och uppmuntrar till att tänka hållbarhet och ta ansvar för vår miljö. I år testkör vi på Boon Edam sträckan internt, men nästa år vill vi utmana andra företag som känner sig manade. Anmälningsavgifterna kommer då oavkortat gå till Världsnaturfonden och deras fantastiska arbete.

Fröet till Cycle for Change startade genom en vadslagning, mellan en kollega och hans vänner när de var i Åre. Det hela handlade om Boon Edams miljöarbete, både gällande produkter och tillverkningsprocesser, men också om det ansvar som Boon Edam väljer att ta gällande hållbarhet och att tänka klimatsmart i alla led. Vännerna tyckte att om det nu var så viktigt med miljön och att tänka klimatsmart, så kunde väl kollegan likaväl ta cykeln tillbaka hem till Stockholm igen. Sagt och gjort.

- Det här tyckte vi på Boon Edam var ett spännande projekt att spinna vidare på, då det är ett naturligt steg för Boon Edams engagemang i klimat- och miljöfrågor. Därför har vi nu efter ett drygt år i dvala, i samarbete med flertalet sponsorer, tagit upp idén på nytt och vidareutvecklat den till att 2015 utmana andra företag som precis som vi vill göra skillnad och ta ansvar för klimatet. Ett projekt som dessutom är positivt för hälsan, vilket vi såklart ser som en extra bonus!, säger Jonas Brögger, Försäljnings- och Marknadschef på Boon Edam.

Loppet avgår från Hotell Holiday Club i Åre fredagen den 15 augusti, och beräknas ta totalt tre dagar. Övernattning kommer ske i Ånge och Ockelbo, och målgången med prisutdelning sker på Scandic Hotell i Täby.

Vilka företag känner sig redan nu sugna på att sätta ihop ett lag och anta utmaningen 2015?

Följ vårt äventyr via Facebook-gruppen ”Cycle 4 Change” https://www.facebook.com/groups/1501188006785232/

Under hösten lanserar vi den officiella hemsidan för Cycle for Change, där all information kring projektet och hur man anmäler sitt lag till 2015 finns tillgänglig.

• manifestation
  • miljö
  • klimat
  • välgörande ändamål
  • välgörenhet
  • stockholm
  • åre
  • cykellopp
  • cykel

• Ockelbo

Boon Edam är global marknadsledare inom entrélösningar. Med 140 års erfarenhet vet vi vad som krävs för att skapa entrélösningar av högsta kvalité. Vi har ett komplett utbud av entréprodukter bestående av bland annat karuselldörrar, säkerhetsspärrar och entrégrindar.

Jonas Brögger

Presskontakt Sales and Marketing Manager 08-753 60 30