Grub's FenLine

Hur man älskar en stövel

”Det finns inget dåligt väder. Bara dåliga kläder” Typiskt svenskt talesätt!

Men en hel dag i regn och slask kräver en extra bra stövel. En stövel som är varm. En stövel som omsluter foten. En stövel som ger extra stöd, som inte skaver och som man ogärna tar av sig.

… Och så skall den vara säker. Sulan skall vara halksäker och den skall ge svikt och energi i varje steg.

… Och om du sparkar i något eller någon trampar på dig, så skall den vara ordentligt förstärkt.

… Och skaften skall vara mjuka. De skall kunna vikas ner om det blir för varmt och för att underlätta         när man måste kliva ur stövlarna.

… Och så skall det finnas en mjuk innersula. En sula som formar sig efter foten och blir som skräddarsydd.

Då älskar man sin stövel.

Grub’s FenLine får dig att längta efter stövelväder.

FenLine har en isolering som håller stöveln varm och med en insida som ventilerar överflödig fukt och värme. Sulan har en stötdämpande häl och som ger energi i steget och sajpade gummiklackar, som ger ett utmärkt grepp på hala underlag. Mellanlägg i komposit för ökad vridstyvhet minskar risken för belastningsskador. Kraftigt förstärkt tå och hälskydd. Löstagbar innersula i 6 mm nitrocell som formar sig efter foten.

Smidiga och vikbara skaft i neopren.

Storlek: 37 – 48

Tvättbar i maskin

Ämnen

BootCompany säljer arbetsstövlar som året om ska fungera på de mest skiftande platser inomhus såväl som utomhus. Valet av stövlar utgår från de arbeten och den miljö man arbetar i, där egenskaperna hos plaster och gummi blir avgörande faktorer för ett pålitligt och hållbart skydd. Vi uppmärksammar miljökonsekvenserna av de olika materialen och gör det enklare att välja smart och miljövänligt.

.

Per Skaar

Presskontakt CEO 08-39 00 20

BootCompany - när arbetet står dig upp till knäna

BootCompany.se är ett grossistföretag. Vi säljer bekväma, funktionella och varma stövlar för arbete och fritid.
Vi samarbetar med företag som inom vår policy och målsättning motsvarar våra krav på kvalité och tillförlitlighet.

Policy
BootCompany Norden har som policy att upprätthålla högsta etiska standard. Självklart följer vi alla gällande lagar och regler. Vi fullgör våra åtaganden och agerar med full integritet inom dimensionerna ekonomiskt, socialt och miljömässigt ansvar. Krav och ansvar som vi även ställer på våra leverantörer. Vår verksamhet ska präglas av öppenhet gentemot våra intressenter. Vår Uppförandekod följer principerna i ISO 26000:2010.

BootCompany Norden AB