Nya Crosslander Nordic - endast 690 gram

Pressmeddelande -

Nordic – En extremt lätt och miljövänlig skyddsstövel. Skyddar både fötter och miljön.

Crosslander Nordic är en ny extremt lätt och miljövänlig skyddsstövel

Nya Crosslander Nordic är en skyddsstövel i miljövänligt material med spiktrampsskydd och tåhätta som endast väger 690 g. ”Varm och skön är den också”, fyller Tony Högström i, representant för BootCompany.

Crosslander Nordic är tillverkad i EVA termoplast. EVA är en seg, rivtålig och mycket miljövänlig plast som även används till nappar. Plasten tål kemikalier, diesel, ammoniak, cement. Därför är Nordic t.ex. en perfekt gjutarstövel för byggbranschen. Den tål även att användas i jordbrukets olika stallmiljöer.

Stöveln är varm med en isolering på 35° C. Löstagbar innersocka som lätt kan tvättas i maskin. Stöveln är godkänd enligt EN ISO 20345. Spiktrampsskydd i komposit. Tåhätta i stål.

Finns hos Ahlsell och liknande yrkesbutiker.

Läs mer om Crosslander Nordic stövlar på följande länk: www.BootCopmany.se

Ämnen

BootCompany.se är ett grossistföretag. Vi marknadsför och säljer stövlar för arbete och fritid.

Vår idé är att förse markanden med varma, funktionella och bekväma stövlar av högsta kvalité. Vi samarbetar med företag som inom vår policy och målsättning motsvarar våra krav på kvalité och tillförlitlighet.

Våra slutkunder är alla som behöver stövlar i arbete eller på fritiden.

Per Skaar

Presskontakt CEO 08-39 00 20

BootCompany - när arbetet står dig upp till knäna

BootCompany.se är ett grossistföretag. Vi säljer bekväma, funktionella och varma stövlar för arbete och fritid.

Policy
BootCompany Norden har som policy att upprätthålla högsta etiska standard. Självklart följer vi alla gällande lagar och regler. Vi fullgör våra åtaganden och agerar med full integritet inom dimensionerna ekonomiskt, socialt och miljömässigt ansvar. Krav och ansvar som vi även ställer på våra leverantörer. Vår verksamhet ska präglas av öppenhet gentemot våra intressenter. Vår Uppförandekod följer principerna i ISO 26000:2010.

BootCompany Norden AB