400 minuter underhållning med boråsare för boråsare på Stora Torget

400 minuter underhållning med boråsare för boråsare på Stora Torget

Torsdagen 30 september blir en kväll att minnas. Ett firande på Stora Torget, dagen efter många av de restriktioner som varit en följd av pandemin släpper. Ett firande i 400min av Borås till Borås.

– Vi vet att boråsarna har längtat efter att få fira ordentligt. Det kommer att bli en härlig kväll med mängder av spännande artister. Alla är välkomna, det kommer att finnas något för alla åldrar. Firandet startar klockan 16:21 och pågår sedan i 400 minuter. Artisterna kommer släppas allt eftersom fram till den 30/9 men vi kan utlova att det blir hög Borås kvalité! säger Helena Alcenius, VD på Borås TME

Stora torget, boråsarnas vardagsrum är redan bokat för arrangemanget. Platsen där boråsarna är vana att se och uppleva artister. Sommartorsdagarna är ett välkänt begrepp sedan länge, långt utanför stadens gränser. Här har många artister uppträtt under bar himmel genom åren. Ett gratisarrangemang som blivit omåttligt populärt. Och nu är det dags igen, fast på ett lite annorlunda sätt.

– Vi har lovat att ställa till med ett firande på stan när restriktionerna släppt och nu kan vi äntligen göra det. Ett snabbt och viktigt beslut för att påvisa drivkraften och längtan i att få fira tillsammans. Även om restriktionerna har släppts har vi största respekt för att allt inte kan vara som vanligt redan nu. Men vi kommer att göra allt för att människor ska ha kul i 400min. Har man inte möjlighet att komma till stan kan man se allt live via på bt.se, säger Caroline Wallin, Cityledare på Borås City.

400 minuter underhållning arrangeras av Borås City och Borås TME.

Mer information:

Caroline Wallin, Cityledare