Danzfezt i Borås 4-5 november

Danzfezt i Borås 4-5 november

I morgon fredag den 4 november kl 20.00 går Borås första dansfestival av stapeln ”Danzfezt i Borås”. Evenemanget pågår under både fredagen och lördagen från kl 20.00-02.00. Arrangören Alf Olofsson hoppas på upp till 2 000 besökare till Boråsparken och Rotundan under helgen.

Redan kl 16.00 drar Arvingarna igång en spelning i Knallerian på Knalleland, ett smakprov på kommande två kvällar i Boråsparken och Rotundan. Både klassiker och nya låtar utlovas. Dansfestivalen erbjuder två dansgolv och inte mindre än åtta bokade dansband med så kallad ”non-ztop-danz”. Det innebär att musik och dansgolv ständigt finns att tillgå under dansfestivalen.

-          Med Danzfezt i Borås hoppas vi kunna locka nya besökare, dels en yngre publik och dels publik från angränsande kommuner så som Göteborg och Skaraborgsregionen. Vi tror på Borås och Boråsparken som ett starkt säte för detta, berättar arrangör Alf Olofsson.

-          Vi arbetar för att dansfestivalen kommer bli ett årligt återkommande evenemang till Borås som genererar både besökare och övernattningar till staden. Vi vet att arrangören redan börjat titta på band inför nästa år. Men just nu ser vi fram emot premiären och hoppas på många nöjda besökare, menar Frida Nilsson, projektledare BoråsBorås AB.

Program:
Parkhallen, fredag 4 november kl 20.00-02.00
- Arvingarna
- Wahlströms

Rotundan, fredag 4 november kl 20.00-02.00
- Jontez
- Mats Bladhs

Parkhallen, lördag 5 november kl 20.00-02.00
- Bhonus
- Willez

Parkhallen, lördag 5 november kl 20.00-02.00
- Ove Pilebos