Nyårsafton med festligheter på Stora Torget i Borås

Nyårsafton med festligheter på Stora Torget i Borås

På nyår firar vi ut jubileumsåret och tar ett avstamp mot framtiden. Alla boråsare bjuds in för att tillsammans skapa festlig stämning.

Inramningen blir ljus, akrobatik, dans, eld och DJ. Dessutom högtidligt nedräkningstal in mot nyåret av Per-Olof Höög, kommunfullmäktiges ordförande.

– Vi hoppas att många boråsare passar på att komma ner till torget och önska varandra gott nytt år, säger Fredrik Beckman, konstnärlig ledare för Borås 400-årsjubileum.

Nyårsafton innebär också att den ljusinstallation, FACES, som kommer att pryda torget i januari invigs.

16:00-17:00

Musik, ljus, eld, dans och underhållning. Timman inleds med av den tillfälliga konstinstallationen FACES.

23.30-00.30

Tillsammans räknar vi ner till tolvslaget. Var med och dansa i ljus, ljud och eld när vår DJ får torget att gunga.

Obs. Evenemanget sker enligt rådande restriktioner. Vi reserverar oss för eventuella förändringar i programmet.

Fredrik Beckman, konstnärlig ledare Borås 400 år, Borås TME, 0707-13 59 78

Marita Curran, projektledare, Borås TME, 0734-32 75 04

Borås TME är ett kommunalt bolag som samägs av Borås Stad och Borås Näringsliv ekonomisk förening i syfte att verka för att Borås framstår och upplevs som en mycket attraktiv stad för invånare och besökare. Bolaget ska offensivt marknadsföra staden, men också arbeta aktivt med att förbättra och utveckla nuvarande verksamhet inom besöksnäring och platsutveckling.

facebook.com/borascom/

instagram.com/boraspunktcom/