Sveriges första Street Art Festival till Borås 4-7 september 2014

Sveriges första Street Art Festival till Borås 4-7 september 2014

Sveriges första Street Art Festival No Limit går av stapeln torsdagen den 4 september 2014 och pågår i tre dagar. Festivalen arrangeras av BoråsBorås AB och Borås Konstmuseum. Initiativtagare och konstnärlig ledare är den lokala gatukonstnären Shai Dahan. Nu när ett tiotal konstnärer är klara och ännu fler väggar är spikade vågar vi gå ut med nyheten. Festivalen äger rum i den offentliga miljön runt om i Borås.

- Syftet med ”No Limit” är inte bara att göra väggmålningar utan även att få möjlighet att visa upp konst från olika bakgrunder och kulturer. Konstnärerna kommer från olika delar världen. Vi är bara i startskedet men engagemanget mellan privata fastighetsägare och de kommunala instanserna är fantastiska, säger Shai Dahan konstnärlig ledare No Limit.

No Limit blir en förlängning till Borås Internationella Skulpturbiennal 2014. Att lägga festivalen på hösten ger även en möjlighet visa upp Borås som en ung kulturstad för alla högskolans studenter.

- Att kunna presentera Sveriges första Street Art Festival i Borås känns mycket positivt. Vi hoppas att den kommer att locka besökare men ser också en möjlighet till en medial uppmärksamhet, menar Helena Alcenius VD BoråsBorås AB.

Konstnärer klara för No Limit:
- BLEK LE RAT (Frankrike)
- CAROLINA FALKHOLT (Sverige)
- ECB (Tyskland)
- EKTA (Sverige)
- ETAM CRU (Polen)
- INTI (Chile)
- ISSAC CORDAL (Spanien)
- OLLIO (Sverige)
- PEETA (Italien)
- THE LONDON POLICE (Holland)

Kontakt: