Thomas Walfridsson, tillträdande VD Borås TME.

Thomas Walfridsson blir ny VD för Borås TME

Det är nu beslutat att Thomas Walfridsson blir ny VD för Borås TME. Han börjar enligt överenskommelse våren 2023 och tar därmed över stafettpinnen från Helena Alcenius, bolagets nuvarande VD.

Thomas Walfridsson har sedan 2008 varit verksam som Senior Venue Manager på Got Event i Göteborg. I sin roll har han bland annat arbetat med destinationsutveckling och varit ansvarig för flera större internationella evenemang.

Våren 2023 kliver han in i sin nya roll som VD för Borås TME.

- Det känns väldigt hedrande och spännande att ansluta till Borås TME, det är med stor ödmjukhet jag tar mig an uppgiften. Jag ser mycket fram emot att fortsätta den fantastiska resa bolaget och staden startade 2010 för att utveckla och marknadsföra Borås, säger Thomas Walfridsson, tillträdande VD Borås TME.

Helena Alcenius lämnar därmed sitt uppdrag som VD, en position hon haft sedan Borås TME bildades 2010.

- Under åren har bolaget och organisationen utvecklats, i takt med tiden och behoven. Allt började som ett tre-årigt projekt för att ”göra Borås attraktivt”, där partnerskapet ledde till ett bolag. Jag är stolt över hur vi som organisation utvecklat oss och Borås. Från en renodlad projektorganisation till att i dag ha medarbetare som kan ta sig an allt från stora samverkansprojekt till att leda processer inom platsutveckling och kommunikationsprojekt, säger Helena Alcenius, nuvarande VD Borås TME.

Borås TME är ett kommunalt bolag som samägs av Borås Stad och Borås Näringsliv ekonomisk förening i syfte att verka för att Borås framstår och upplevs som en mycket attraktiv stad för invånare och besökare. Bolaget ska offensivt marknadsföra staden, men också arbeta aktivt med att förbättra och utveckla nuvarande verksamhet inom besöksnäring och platsutveckling.

facebook.com/hejboras/

instagram.com/hejboras/