Är du årets miljöhjälte?

Många av stans invånare gör viktiga insatser i sin vardag för att bidra till Kretsloppsstaden Borås. För att uppmärksamma dessa miljöhjältar instiftade vi 2011 ett nytt pris - Borås RE:WARD. Är du en miljöhjälte eller känner du någon som i dina ögon är en grön vardagshjälte? Nominera grannen, din mor eller dig själv till RE:WARD 2012!

Borås RE:WARD delas även ut i kategorin företag,
läs mer här.

Skicka in din nominering via formuläret eller via e-post till reward@borasem.se. Tävlingen vänder sig till personer som bor inom Borås Stad.

Vinnaren får, utöver ära och diplom, en Volvo V70 biogasbil i 3 månader från Borås Bil. Dessutom får vinnaren ett tankkort på biogas laddat med 3000 kr.

Prisutdelning på Miljögalan

Juryn väljer ut ett antal personer som allmänheten kan rösta på här i slutet av augusti. Vinnaren koras på Borås Energi och Miljös Miljögala i Folkets Hus i Borås onsdagen den 12 september 2012. Biljetter till galan kommer att kunna köpas via Ticnet och Turistbyrån i Borås.

Läs mer här