Magnus Carlsson söker kör i samarbete med Borås Energi och Miljö

Magnus Carlsson söker kör i samarbete med Borås Energi och Miljö

”Sjung för miljön” är ett initiativ från Borås Energi och Miljö som syftar till att engagera ännu fler invånarna i Borås i stadens miljöarbete. Kampanjen går ut på att hitta deltagare till en kör som tillsammans med Magnus Carlsson ska framföra låten ”Himmel blå” på Borås Energi och Miljös Miljögala i september. Låten är specialskriven av Jonas Liberg för just detta ändamål.

Uttagning till kören sker genom auditions som pågår online på www.borasem.se/sjung. Det finns även möjlighet att lämna röstprov i en specialbyggd audition-stuga på Stora Torget i Borås i samband med Sommartorsdagarna i sommar. När audition-perioden är över väljer en jury ut de personer som får vara med i kören. Audition pågår från 27 juni till 1 augusti.

En del av Borås Kretsloppsvecka
Den 9-15 september arrangeras årets Kretsloppsvecka i Borås.

– ”Kretsloppsveckan är en vecka fylld med olika aktiviteter allt ifrån miljöföreläsningar, öppna hus på våra anläggningar, Kretsloppis, löparfesten Kretsloppet och Miljögala, säger Jonas Holmberg kommunikationschef på Borås Energi och Miljö. Vi försöker arrangera olika typer av aktiviteter som ska passa så många olika målgrupper som möjligt. Det ska finnas något för alla, avslutar Jonas Holmberg.

”Sjung för miljön” blir en del av Kretsloppsveckan och kommer att presenteras på Miljögalan den 11 september. Miljöpriset Borås RE:WARD som instiftades 2011 i syfte att hylla Borås miljöhjältar kommer att delas ut på Miljögalan. Priset delas ut årligen till den av stadens invånare som i sin vardag bidrar till kretsloppsstaden Borås och som av folket röstas fram till Borås miljöhjälte. Från och med 2013 delas även Borås RE:WARD Kretsloppsklass ut till stadens mest miljöarbetande femteklass.

För ytterligare information och pressmaterial, kontakta Jonas Holmberg, kommunikationschef på